Gå til innhold

Hvordan melder man seg ut av statskirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen vits for meg at jeg står der siden jeg ikke er døpt, konfirmert eller er troende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er døpt, skal du strengt tatt ikke stå der, men det har jo vært endel "fusk med medlemslistene" der i gården, så det er aldri godt å vite...

Søk på nettet etter skjema, utmeldingskjema + statskirken f.eks, og så skriver du det ut, fyller det ut og sender det inn. Veldig enkelt.

Skrevet

tror man finner på humanetisk forbund sine hjemmesider... altså, ikke bare for å melde seg ut,- og inn hos dem... men også for å kun melde seg ut av statskirka...

Skrevet

Herregud. Ingen vanlige folk melder seg vel ut av statskirken i dag? Det er en sikkerhet å være medlem der.

Skrevet

Hvordan er det en sikkerhet? Mot hva? Du vet at statskirken ikke driver med avlat og syndsforlatelse, ikke sant?

Skrevet

Det er en sikkerhet for at vi skal bli ttatt godt vare på. Alt blir enklere med konfirmasjon, dåp, vielse og ikke minst at alt blir enklere når vi skal begraves.

Skrevet

Dåp og konfirmasjon har man jo som ikke-troende naturlig nok ikke noe som helst behov for. Vielse er like enkelt borgerlig, og begravelse er heller ikke noe som helst problem uansett tro eller ikke tro.

Så hva er da igjen av "problemer" med å ikke stå i statskirka?

Skrevet

Jeg synes du er frekk når du viser liten respekt og driver med blasfemi mot min religion.

Skrevet

Fordi jeg ikke står i statskirka?

Skrevet

Nei fordi du er frekk mot meg og min tro.

Skrevet

Beklager Deep Shit Junkie, men jeg tror ikke du er helt i vater. Eller så er du bare ute etter å provosere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...