FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Hva tenker dere med flyskrekk når dere er ute å flyr, hva gjør at man er redd? Bare nysgjerrig )
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 27. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. september 2008 og hvordan kan man evt hjelpe en med flyskrekk?
Norwegian by injection Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Hei. Jeg jobbet tidligere som flyvertinne....mange får flyskrekk pga de ikke har kontroll over situasjonen...vanskelig for mange å sleppe kontrollen. Jeg tror SAS tilbyr kurs mot flyskrekk.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Jeg har ikke flyskrekk, men søsteren min har... Det er vel sikkert litt forskjellig hva som gjøre folk redde, men for søstern er det mangelen på kontroll, og det faktum at hvis det først går galt så går det ofte VELDIG galt. Hun ser ikke hva som skjer i cockpiten eller utenfor, og kan ikke påvirke noe... Det er nok det som er verst for henne... Når det gjelder "kurer" er det ikke noe som har kurert henne helt. Men hun har hatt god hjelp av både valium og akupunktur under flyturene. Akupunktøren setter inn nien bittesmå nåler med flatt hode (likner bittesmå tegnestifter) på forskjellige steder i øret, og teiper over de så de skal holde seg på plass gjennom ferien. Disse funket faktisk veldig bra, bedre enn valium - for de blir man jo groggy av Er vel noen som har hatt nytte av hypnose også...
Gjest Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Jeg har flyskrekk! :// Fordi jeg ikke har kontroll og jeg kommer meg ikke av når vi først er i lufta hehe
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 27. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2008 ja har hørt om kurs for de med flyskrekk, men tror ikke de er "vanlige" , tenker på at det ikke så mye av det lenger, har jeg hørt. Det med akupunktur har jeg ikke hørt om, kan være noe å anbefale det. Vet mange sier det med at de ikke har kontroll,eller har angst. Og mange får det etter at de har fått barn,eller de er redde for turbulens. Vanskelig å hjelpe en med flyskrekk ja, hva vil de høre, hva kan roe de ned, uten å måtte gi de medisiner?
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Jeg har flyskrekk! Haaater å fly, men skal man komme seg rundt i verden og oppleve steder så må man.. men jubler ikke om jeg skal opp i et fly akkurat.. Skal fly i november og gruer meg skikkelig allerede.. Følelsen av å ikke ha kontroll og at om det skjer noe, så er jeg ferdig er vel et par av grunnene til at jeg har flyskrekk. Skal jeg fly må jeg ha vival innabords, og de må taes allerede før jeg kommer til flyplassen.. og påfyll etterhvert.. hater at jeg er så redd, men tør ikke flyskrekkkurs, for da må jeg jo opp i et fly! :/
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 27. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2008 kunne de som jobber ombord i flyet gjort noe for at du skal føle deg litt bedre eller noe lettere til sinns? Ofte så kan man jo ikke gjøre så mye mer enn bare være der for personen føler jeg.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Bare et smil og avslappede mennesker syns jeg hjelper Pleier alltid å se an de som jobber der Så lenge dem later som ingenting går det liiiiittegranne bedre.... Men FY det er skummelt med fly (
Gjest Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 haha, blir dårlig faktisk når jeg bare leser om å fly
Norwegian by injection Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Ja, kjempe vanskelig.....jeg sa alltid 'vanlige' ting som 'det er jo så trygt å fly'.... tror ikke det hjalp så mye da....Er man redd så er man redd liksom....men det er viktig at personen får trøst og støtte!!
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 27. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2008 huff det er ille du )
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Jeg følger veldig me dpå de som jobber der.. ser de veldig alvorlige ut og prater stille til hverandre, da blir jeg redd.. heh.. skal ikk emye til egentlig.
Lille L Skrevet 27. september 2008 #15 Skrevet 27. september 2008 Jeg HATER og fly. En gang så begynnte jeg og gråte da vi landet for jeg ble så glad:p Tanken på og være inni et fly og ikke kunne komme meg ut er helt jævelig. Også det med at det skal gå galt.. Så til neste år når vi skal til Kroatia på ferie har jeg bestemt meg for og kjøre bil. Skal ALDRI inn i et fly igjen:p
Gjest Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 Fikk flyskrekk etter at jeg fikk tuppa :-S Det er jo en ganske ulogisk frykt (slik som det meste folk er redde for), men min angst går rett og slett ut på at jeg er livredd for å dø fra jenta mi! Livet mitt har blitt så mye mer verdt etter at jeg fikk henne og jeg tenker alltid på hva konsekvensen av ting kan bli. Om flyet skulle styrte og jeg døde så ville hun måtte leve uten mamman sin og jeg ville ikke fått sett henne vokse opp. Jeg tenker sånn at hvis noe først skulle gå galt så er det så stor sjans for å ikke overleve! I tillegg så klarer jeg ikke helt å stole på de som jobber i flyselskapet hehehe tenker at de er jo bare mennesker de også og om de slurver med noe så kan jo litt av vært skje..
Norwegian by injection Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 Bare en liten fact: Over 90% av alle som er involvert i en flyulykke overlever...bare noe å tenke på for de som er redde :-)
Norwegian by injection Skrevet 27. september 2008 #18 Skrevet 27. september 2008 Mellom 1983-2000 var det 568 flyulykker....53,487 mennesker var ombord disse flyene......51,207 overlevde!!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. september 2008 #19 Skrevet 27. september 2008 Er dritredd for å fly. Sender bf og tuppeline med fly så kommer jeg etter med bil/båt eller andre kjøretøy på hav/vei. Vet ikke helt hva jeg er redd, vet det er trygt å fly ellers så hadde jeg ikke sendt tulla avgårde med god samvittighet. Ikke er jeg redd for å dø heller, fordi jeg tviler på at jeg kommer unna den;) Ikke er jeg redd for å gi kontrollen over til noen andre, skjer vel både titt og ofte det. Tror det er noe med at jeg ikke vet hvordan jeg kommer til å reagere om uhellet først skulle være ute. Valium skal visst være bra å bruke, skal si fra neste gang jeg har fløyet med det. Blir forresten bare værre og værre med årene her. Har vært i sydligere strøk hver år siden jeg var ett, og dette tok slutt i fjor. Får begynne på igjen neste år:)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 28. september 2008 #20 Skrevet 28. september 2008 Etter jeg fikk sønnnen min har flyskrekken forverret seg, jeg blir så redd for å dø fra han.Men det aller verste er å vite at jeg sitter i et metallrør flere tusen meter oppi luften, det strider jo imot alle naturlover. Tanken på den følelsen eller skrekken man får når noe faktisk skjer. Har sett litt på flyhavarikommisjonen og det var IKKE lurt....fly som tipper over og fly opp ned i flere minutter før det kræsjer. Og som oftest er det bare en en liten jævla skrue som er skylden i kræsjet. En så stor maskin som kan fly uten en motor kan ikke miste en skrue for da er det krise. Nei jeg tror jeg skal holde beina godt plantet på jorden jeg.
Bunnies by night Skrevet 28. september 2008 #21 Skrevet 28. september 2008 Jeg fikk flyskrekk eller rettere sagt katastrofeangst etter 9/11. Har nær familie i statene så jeg må jo ut å fly. Jeg droppet faktisk en jul der borte fordi jeg ikke taklet å håndtere tanken på å skulle sette meg inn i flyet. Men så må man bare ta tak i seg selv da... av og til må man. Man kan jo ikke la angsten ta kontroll over livet! Så de første gangene jeg fløy etter dette brukte jeg beroligende, men etter hvert som jeg så at dette gikk jo fint så trengte jeg ikke å ta dem etterhvert. Jeg prøver å tenke så lite som mulig på at jeg skal fly før samme dag og det hjelper mye. Det verste man kan gjøre er jo å sette seg ned å tenke på alt som kan skje i verste fall;) Men som sagt - det første året etter 9/11 hadde det ikke vært mulig for meg å nærme meg et fly engang - så er angsten sterk nok så er det ikke så enkelt å bare tenke på noe annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå