_Ms_ Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Noen som vet om man skal holde seg unna boblebad når en er gravid? rister jo ganske greit:)
74skytte Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Jeg tror man skal holde seg unna offentlige boblebad i hvertfall, pga en eller annen bakterie. Litt usikker. Du kan jo søke på gravid+boblebad i venstre hjørne her.
_Ms_ Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Glemte å skrive at jeg mente boblebad hjemme:)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 jeg har boblebad hjemme men setter ikke på boblene. har fått vite at det er lurt og droppe boblene pga evn bakterier deilig med badekar også da
birrisj05.02.09 Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Boblebad er ikke skadelig i seg selv, men man skal være litt forsiktige med offentlige boblebad, for der er det nok massevis av bakterier..
Mia29 Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Bruker dere boblebad hjemme så må dere passe på at dere renser dysene etter hver gang. (Sjekk for eksempel hos leverandør.) Boblebad er en smittekilde for for eksempel legionella. Dette kan du komme i kontakt med også hvis du bader i boblebadet uten bobler så lenge dysene fortsatt er åpne. Sparedusjer kan også være en kilde til legionellasmitte. En gang i mellom kan det være lurt å ta av dusjhodet og legge den i klor. Samme risiko kan man få hvis man som et forsøk på strømsparing skrur ned temperaturen på varmtvannstanken, evt. slår den av når man reiser på ferie eller liknende. Det er ikke å anbefale. Offentlige boblebad eller hos andre er ikke å anbefale da du ikke kan være sikker på hygienen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå