Gå til innhold

Kvinner som har barn burde fått gullmedalje!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er den tøffeste jobben i verden! Jeg mener at kvinner som har barn, dvs som går gravide, føder, ammer eller gir mme, sliter om nettene osv osv... burde jammen fått medalje!!! Det er liksom et selvfølge at vi gjør det vi gjør! Jeg føler at folk ikke skjønner hvor tøft det er å være en mor! Menn duger ikke til en slik jobb! Er dere enige at vi burde hatt en enorm premie for en så viktig jobb som vi gjør?!! Vår jobb som Mor er Mye viktigere enn direktører eller statsminister sin jobb! Hvorfor får de enorm lønn men ikke vi!??!!

En stolt mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle levd under krigen du, der fikk faktisk kvinner medaljer ;-) Ariske kvinner med blondt hår og blå øyne som var gift med en blond og blåøyd mann fikkmedalje etter ett visst antall barn. Tror første grensen var 4 eller 5 barn. De fikk da også ekstra pengestøtte.

Skrevet

Hvorfor ikke? det er vi som gjør den viktigste jobben.

Skrevet

Det er jo dette evolusjonen har perfeksjonert kroppene våre til, men vet likevel at mannen min ville greid det like bra som meg. Synes forøvrig for min del ikke at det er tøft heller jeg da.

En kan da godt være en stolt mor uten å tro at man har utført et kunststykke bare ved å gjøre noe som er helt naturlig og skjer over hele kloden ørten ganger i døgnet.

Skrevet

Ikke snakk vrøvl, har du selv barn, Alva?

Skrevet

Mødre og fedre gjør (i hvert fall mange) en flott jobb! Men føler ikke behov for en gullmedalje akkurat. Selvfølgelig kan det være slitsomt, men for det meste ser jeg på ungene mine som en glede, ikke en slitsom "jobb".

Hvem er det du mener skal utbetale denne enorme lønna til alle mødre? Tror vi bør innse at den beste lønna er at barna våre har det bra og får det bra :-)

Skrevet

Jepp, 3 stykk :-) Og det er faktisk ikke vrøvl. Som du muligens har fått med deg var den ariske rase svært fremelsket under 2. verdenskrig av nazistene. Å skape en ren arisk rase var et mål og familier av arisk rase som fikk mange barn ble belønnet.

Skrevet

Kankjse litt klisje da, men jeg synes nå vi får den beste "medalje/premie" i verden; herlige barn som vi elsker over alt og som elsker deg like mye tilbake. Finnes ingen større lykke.

Men det skal sies at det forventes mer av kvinner nå enn før:

Vi skal føde barn, helst et par minst, vi skal ha en bra karriere, trene se bra ut, lage mat, holde huset rent, være verdens beste mor, ha sex, ha masse venner og samtidig være blide og fornøyde, satt litt på spissen, men kan nok slenges på mer av hva som forventes av dagens kvinner. Det samme forventes ikke på samme måte av menn og jeg er neimen ikke sikker på om min mann hadde bestått eksamen alene nei, dessverre.

Kvinnen er nok det sterkeste kjønn på mange måter, men mye av det kommer medfødt.

Skrevet

Min gullmedalje er min fantastiske datter!!

Det er en storartet "jobb" som jeg gjør med enorm glede, selvfølgelig slitsomt til tider, men det tåler man da! Jeg ser virkelig ikke på det som en jobb, men som et privilegie som er blitt meg forunt!

Lønn får jeg hver gang hun smiler til meg, eller sier: "Glà i mamma":o)

Skrevet

En er jo her i vår del av verden så heldig at en selv kan velge hvordan en lever livet sitt. Om du velger å gjøre det som er "forventet" selv om du synes det er så tøft at du synes du fortjener en medalje for "innsatsen", så er jo det ditt valg. Og at du har valgt en mann som ikke ville greid disse tingene er jo også en del av ditt valg.

Synes for min del at livet som kvinne er herlig og "medalje" nok i seg selv.

Skrevet

Jeg er ikke overrasket hvilke svar jeg fikk... Slik er vi kvinne...Vi er glad får det vi får... Vi føder og gjør alt jobb mens menn har sex( muligens det blir barn av det) og har de beste jobbene med høy lønn. Gratulerer! Skjønte ikke helt hva har arisk rase her å gjøre?

HI

Skrevet

Min mann gjør heldigvis en del mer i forhold til barna sine enn kun å ha hatt sex med meg for å lage dem... Trist hvis mannen din ikke er en far for barna sine, han går glipp av noe. Barna deres også.

Skrevet

Du må ha en utrolig slask til mann slik som du omtaler menn!? Jeg skal love deg at de færreste menn er som du her sier...

Skrevet

Du ser nok verden alt for mye ut fra deg selv. Jeg for min del har aldri "tatt til takke med det jeg har fått" eller "født og gjort all jobb". Hvem vil leve slik da? Jeg og mannen min deler på alt av arbeid og annet. Jeg har utdannet meg og krever samme lønn som en mann med samme jobb. Hvorfor skulle jeg godta noe annet?

Å sitte som en slags martyrer på en "mødrepidestall" og bable om medaljer kun for å gjøre det vi kvinner av naturlige årsaker ikke kan overlate til menn, som vi rett og slett er så heldige å få lov til å oppleve er i mine øyne å ta et gigantisk steg tilbake i forhold til likestilling og likeverd.

Skrevet

slask og slask.. han er grei nok.. jeg har vel ikke hatt så mange menn som du, anonym 22.10, du vet statistikk om de færreste menn du...

HI

Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann syntes jeg rett og slett synd på menn jeg, som aldri vil få oppleve det. Vet at det ikke er sånn for alle, noen har jo mye tyngre svangerskap, og ville helst sluppet hele greia. Men er glad for at jeg er kvinne og har fått gå gravid to ganger :-)

Skrevet

Nei, du høres i grunnen ut som om du tok til takke med første og langt fra beste ja HI.

Skrevet

Så jeg har hatt mange menn, men vet statistikk som de færreste menn? Hmmmm....? Nei, jeg har faktisk bare hatt 1 + min ektemann, men jeg vet å plukke de riktige, skjønner du;)

Tror du nok må komme deg ut litt, så ser du nok at det finnes mange gode pappaer der ute!

Skrevet

Til oktaviastar:

Hvor bor du? PÅ EN ANNEN PLANET? Alle vet at kvinner får mindre lønn enn menn, bortsett fra deg og noen få utvalgte.Og de aller fleste kvinner gjør mest hjemmearbeid. Så gratulerer, du har en perfekt mann og perfekt jobb!

HI

Skrevet

Om du tar til takke med dårligere lønn så er det jo ikke noe å gjøre med det. Og om du velger å gjøre mer husarbeid enn mannen din så er jo det definitivt ditt valg.

Jeg har så absolutt en perfekt mann. Har en super jobb, men ikke en perfekt arbeidsgiver for tiden, derfor bytter jeg arbeidsgiver, men jeg har aldri hatt dårligere lønn enn menn med samme jobb og jeg har faktisk også alltid hatt høyere lønn enn mannnen min.

Man tar valg i livet for å få det livet man ønsker seg og er man ikke fornøyd bør man ta nye valg, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...