Ma73 Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Hei. Har fem ICSI-forsøk bak meg (to uttak og tre frys). Alt er helt optimalt hele tiden, men eggene fester seg ikke. Har fin livmor, eggene er perfekte... Men så går det altså ikke! Lurer derfor på om assisted hatching er noe for oss, og om vi skal vende nesen mot Danmark.Erfaringer? Tanker?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Hei Ma73! Jeg har fire IVF- og ICSI-forsøk bak meg i Haugesund, hvorav ett ble avbrutt. Eggene var perfekte første gangen, og har vært over middels bra de andre gangene. Jeg har hatt én kjemisk graviditet og to negative resultater. Da vi var ferdige med de tre forsøkene som dekkes av folketrygden, måtte vi vurdere hva vi ville gjøre videre. Vi hadde egentlig bestemt oss for å fortsette med private forsøk i Norge, men så leste jeg tilfeldigvis om laser assisted hatching på nettsidene til Nordica: http://www.nordica.org/composite-520.htm Jeg syntes dette så fantastisk ut, og ble veldig giret. Jeg sendte dem en e-post sporenstreks der jeg gjorde rede for historikken vår (hva slags forsøk vi hadde hatt, antall egg, befruktninger osv) og spurte om vi kunne få LAH hos dem. Innen en time fikk jeg svar, der de sa at denne metoden absolutt ville være noe for oss! I tillegg følte spesielt jeg for å prøve noe nytt. Jeg ville nok ha hatt problemer med å tenke positivt dersom vi bare skulle fortsatt med akkurat det samme opplegget i Haugesund (legen der ville ikke gjøre noen endringer i opplegget, mens de på Nordica vil redusere medisindosene mine fordi de mener jeg har hatt for mange egg tidligere). Vi trengte altså ikke lang tid på å bestemme oss for at laser assisted hatching var tingen. Jeg vet at enkelte leger her i Norge ikke har særlig tro på denne teknologien, men statistikken til Nordica taler vel egentlig for seg selv? I tillegg har jeg snakket med andre her inne som har opplevd å ha flere forsøk i Norge uten å lykkes, og som lyktes med det samme de kom til Nordica og fikk behandling med denne metoden. Så i løpet av få uker har jeg fått tilsendt resept og medisinplan, og om få dager regner jeg med å begynne på kort regime, slik at vi kan belage oss på å reise til Danmark om en to ukers tid. Lykke til med valget - for oss var akkurat det veldig lett :-)
lillelilly Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Ser ut til at det blir DK og assisted hatching på oss også, med mindre lykken snur snart. Har satt inn for 10. gang, men jeg har dessverre ingen god følelse denne gangen heller. Vi har da kun 1 egg igjen på frys og satser på at det blir en innsetting av det før vi tar en avgjørelse. Har hatt 4 "ferske" innsettinger og 6 frys. Har testa positivt på 2 ferske og 1 frys, men det har dessverre endt i MA og kjemiske. Føler at vi ikke kan gi opp uten å prøve assisted hatching. Har flotte egg og alt ser bra ut, så det skulle jo kunne gå det her.....?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå