Gå til innhold

Brylluppsgave...hvor mye gir man ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup snart, og har bestemt oss for å gi de gavekort eller penger. Men er i tvil om hvor mye vi skal gi for... hva er vanlig?

Vi er kun bedt til kaffe på kvelden. Og de har leid et lokale hvor gjestene er nødt å betale for all drikke selv...

Jeg nevner dette, fordi vi ville gitt mer dersom vi skulle til middag og det hele.

Hvor mye er det vanlig å gi for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på slektsforhold eller om det er nære venner, og ikke om en blir bedt til middag eller ikke?

Skrevet

Vi kjøper gaver i prisklasse ettersom hvor nære vi er, ikke ettersom hvordan bryllupet feires. Nære venner får gave for ca 1000kr. Andre som ikke er fullt så nære, og vi ikke er invitert til handler vi for ca 2-500 kr avhengig av relasjon.

Skrevet

Det er vanlig å gi gave som tilsvarer kuverten.. Når vi er invitert i bryllup og er med på alt, har vi alltid gitt 1000.-. Litt mer da vi var forlovere...

Men- om dere bare skal til kaffe og må betale for dikke selv, vet jeg ikke..

Er 500 kr for mye??

Skrevet

Det er et vennepar av oss (ikke bestevenner...men venner vi har omgang med)

Hadde vi blitt bedt til middag, ville vi nok gitt 1000 kr. Men tenkte rundt 5-600 kr når vi kun er bedt til kaffe og kaker, og siden vi må betale for drikken selv.

Tenkte bare jeg ville forhøre meg litt om hva dere andre gir... i tilfelle jeg var helt på viddene her:)

Skrevet

Synes 5-600 kr høres helt fint ut om man bare er invitert til kaffen:-)

Skrevet

Takk for svar :)))) Da gir vi rundt 500 kr

Skrevet

Ååååå - nå skjønner jeg hvorfor alle skal ha slike store bryllup - litt synd for de som tar det forsiktig i svingene og som derfor ikke får gave - er fortsatt for at verdien på gaven skal vurderes ut i fra hvem som gifter seg og ikke om man får komme til middag eller ei...

Skrevet

Mulig jeg også er naiv, men hadde jeg giftet meg hadde jeg gitt bæng i gavene. Jeg hadde vært glad om alle de jeg var glad i hadde kunnet sette av tid å feire dagen med oss. Viktigst at gjestene hadde det bra, ikke gavene. Hadde jo lagt all min ære i festen ikke i gavene som da skulle evt komme. Som sagt mulig jeg er en smule naiv.

Skrevet

500,- er en sum jeg også ville holdt meg på da.

Er jo som du sier noe annet med middag og hele selskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...