Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 nå, og har de siste ukene hatt en del kynnere. Nå de siste dagene har jeg kjent at magen har strammet seg en del, og jeg har av og til noe som kjennes ut som svake menssmerter. Magen har også sunket en del de siste par dagene. I forrige svangerskap gikk vannet i uke 36, og derfor har jeg litt ekstra sjanse for å føde for tidlig denne gangen også. Tror dere det er noen grunn til å bli bekymret nå, eller er det vanlig at magen synker så tidlig når man har født tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er at magen synker mange uker fòr termin, nàr det er ditt andre (?) svangerskap. Det er nok veldig individuelt, men du fàr sikkert komme inn til en sjekk, sà de fàr sjekke livmorhalsen din og andre ting.

Kynnere har jeg ogsà mye av, der magen blir steinhard og det blir tungt à puste. Kan ogsà ha litt menssmerter i forbindelse med det. Heldigvis har de ikke pàvirket limorhalsen min, sà jeg fikk bare beskjed om à ta det litt mer med ro.

Men du kjenner kroppen din best, sà kontakt sykehuset du, om du er bekymret.

Skrevet

hvis du ikke bor så langt unna føden, ville jeg tatt en tur for en sjekk. jeg var sånn i uke 33 jeg også, så vi reiste for en sjekk. ble liggende der i to dager, for det var visst på nippet til å starte, men fikk reise hjem etterpå med beskjed om å ta det veldig med ro. så nå ligger jeg her.. er i uke 35 nå, og begynner å vente på å komme meg opp nå. mine to første kom 2 uker for tidlig, og var over 4 kg, og denne skal visst være enda større... så her gjør det nok ittno om det blir to-tre uker før, men får tru han holder en liten stund til

Skrevet

Jg hadde nettopp samme tilfelle.. jg hadde en go del mens smerter og kynnere, så fant ut jg skulle ringe føden, og der viste d seg at livmorhalsen min kun var 1 cm, og måtte ligger der 2 netter... etter dette fikk jg reise hjem og slappe av der.. jg var da 33 uker på veg,nå er jg 34, skal gå på bricanyl tabletter frem til uke 36, og da kan fødselen få starte av seg selv ;)

Så ring føden for å skjekke d;) beste for deg og babyen.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...