makkapakka med spire Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Har en sønn med diare på andre dagen, har ikke hatt diarebleie siden i formiddag.. Han har vært ganske grei i form, spiser lite, men drikker mye. Han fikk 38.5 i feber i går kveld og 38.9 i kveld. Er det normalt å få feber med diare? eller har han influensa i tillegg?? Og hvordan fungerer dette e coli greiene??
Gjest Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Det er helt vanlig ja med litt feber...er neppe E.coli, da blir de forferdelig dårlig, men hvis allmenntilstanden blir dårlig og barnet sykere så kontakt lege for å sjekke sånt. Denne tida så går det mange magevirus, Norovirus er vanlige, men for friske mennesker ufarlig, man skal være oppmerksom på at spedbarn og eldre, mennesker med nedsatt immunforsvar kan bli veldig syke av dem. Går vanligvis over etter 3-4dager, noen ganger oppi ei uke. Har selv ei tulle på 1 1/2 som har magesjuka og diarè på 4 døgnet.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Kan legge til litt om E coli siden du spurte om det også. Escherichia coli tilhører normalfloraen i tykktarmen hos mennesker og dyr, og er vanligvis ikke farlig. Men, noen ganger så kan man bli utsatt for fremmede e coli varianter/stammer som kan gi sykdom, da særlig hos spedbarn og småbarn, og personer med nedsatt immunforsvar. Så e coli i seg selv er ikke farlig, men enkelte stammer av bakteriene KAN være det. Helst kommer smitte fra kjøtt som ikke er behandlet rett, eller i drikkevann som har blitt forurenset.
makkapakka med spire Skrevet 27. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2008 Nei det er nok ikke e coli for han er jo ganske fin i form.. Men det blir bare at jeg tenker på det etter det tilfellet i trondheim.. Da får jeg nok smøre meg med tålmodighet og håper det snart går over for jeg er temmelig lei av å gå inne.. Er selvfølgelig alene med han nå,da faren jobber i nordsjøen.. Min er forresten også 1 1/2;O) God bedring til tulla di da:O)
Gjest Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 å ja..selvsagt....smitte pga uhygieniske forhold der e coli bakterier kar kommet i kontakt med mat etter dårlig håndhygiene etter toalett besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå