Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsessa mi er nå snart 2 uker gammel, å jeg tenkte jeg skulle gi dere noen tips.

- Knipeøvelser

På sykehuset sa jordmor at jeg egentlig burde ha revnet eller blitt klipt helt bak til rompehullet, men pga elastisk hud å god evne til å hjelpe til med å knipe å slippe så slapp jeg unna med å bli klipt kun på ene siden(jeg ble tatt med vakum så klipping var nødvendig)

- Kjøp inn Libresse Night Maxi Bind

Man blør noe så sinnsykt etter fødselen å når man kommer hjem.

Man får bind og bleier på sykehuset men det et lurt å kjøpe dette selv også, siden du sikkert ikke er så oppegående etter fødselen.

- Ta med mat/drikke

Kjøp med deg en kjekspakke å en liten flaske husholdningssaft med mye sukker i til etter fødselen. Man får ikke bevege seg mye å på barselhoteller har de kun vann.

Du er helt utslitt etter fødselen å mat å drikke er viktig å sykehusmat er noe dritt.

- Kjøp en badering

For å være ærlig kjennes det ut som om jeg har trykt ut en traktor ut av rompa mi å sliter fortsatt med å sitte skikkelig. En badering eller en tjukk pute er lurt å ta med eller ha når du kommer hjem.

- Silulen

Om du blir sydd så er Silulen krem til god hjelp. Ting gror fortere å du slipper å svi så mye om du skal tisse.

Silulen kan også brukes på barnet ditt.

- Varme sokker/Tøfler

Jeg fikk epidural å hadde heldigvis med meg tøfler som min tante hadde lagd til meg. Jeg frøs noe så sinnsykt på beina å det var så varmt å godt med noe som ble satt på beina etterpå.

- Amme-BH

Kjøp Amme-BH i 2 størrelser større enn du vanligvis bruker. Du kommer til å ha SINNSYKT med melkespreng 3 dagen å 1 uke fremover etter fødselen.

- PC/I-Pod

Om du blir liggende på barsel-avdelingen 1 dag før du blir flyttet ned på barselhotellet så er rommene ganske kjedelige..Ta med PC med eventuelt internetttilgang eller I-Pod til musikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her var det mange nyttige tips, takk for det - kjekt å vite ;o)

- eneste jeg har å tilføye er at på Riksen har de alltid vann, rød og gul saft som du får hele døgnet, samt at de har veldig god mat som de mer enn gjerne setter av i kjøleskapet til deg, de har også kjeks og frukt tilgjengelig hele tiden.

- man kan også få lånt dvd-filmer på Riksen, de har en laaaaang liste over filmer du kan låne, hvis man kjeder seg og har tatt med dvd-spiller eller egen pc (ikke alle tv'ene som har dvd spiller, tror jeg, husker ikke helt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...