Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 min lillebror(som fortsatt bor hjemme)har fått seg ilder. jeg stoler ikke på dette dyrer som virker veldig "på" min 2åring. er disse dyra ok? er bare 4 mnd gammel...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Har ikke hatt ilder selv, men kjenner flere som har/har hatt. De er FRYKTELIG nysgjerringe og skal være med og undersøke overalt. Vær alltid tilstede selv når babyen din og ilderen er i samme rom. Ilderen vil ikke bite eller klore for å være slem, men kan bli skremt eller provosert av lyder evt brå bevegelser og kan da bite for å forsvare seg. Ville aldri latt ungen min være alene uansett hva slags dyr som var i rommet
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Så nå at det var ilderen som var "baby" hehe. Men ville alikevel vært tilstede. En to åring skjønner ikke alltid at ting de gjør kan virke skremmende på dyr. Og bare så det er sagt, ildere er kjempeflotte kjæledyr og kan være verdens beste venner for barn.
Mari 74 Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Jeg har selv hatt ilder i mange år, og selv om jeg har kombinert dette med små barn, så er det generelt ikke å anbefale. De fleste ildere fortsetter med å bite ganske mye, selv om de er aldri så tamme, og en voksen ilder har tenner som en toåring helst ikke skal bli bitt av.. Blir ilderen veldig tam etterhvert, så kan de selvfølgelig være sammen under oppsyn, men de bør aldri være alene sammen. Dette går også på sikkerheten til ilderen, de har bl.a en ryggsøyle som er lang og smal, og er derfor veldig utatt for skade. Veldig fort gjort for små barn å snuble i disse raske, små dyrene, så da er uhellet fort ute. Holdes barn og ilder hver for seg, så er ilderene veldig festlige kjæledyr, eneste ulempen ellers er vel lukten ; )
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Enig med Mari 74. Ildere kan være veldig lekne og kan da lekebite. Disse tennene er virkelig ikke noe behagelig å bli bitt av. Men så lenge man er der når barnet og ilderen er sammen så syns jeg rette forhåndsregler er tatt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 takk for svar:) 2åringen skal overnatte,så er litt bekymra ettersom dette dyret går en del fritt...er det farlig for meg som gravid å bli bitt av dyret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå