Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi risgrøt på dagen som vi lager riskrem på kvelden. Til middag om kvelden er det pinnekjøtt, poteter kålrabi stappe, sosisser og jeg må ha brun saus. De andre bruker søet.. Barna har fått kjøttkaker eller pølser. Pinnekjøtt blir nok litt for seigt og sterkt for de..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På formiddagen spiser vi grøt hos ei venninne av mamma. Dit kommer julenissen.

Til middag; Mamma lager pinnekjøtt, ribbe, kjøttkaker og pølser. Med det tilbehøret som trenges til alt.

Skrevet

Vi spiser ogsaa ofte risengroet paa dagen og pinnekjoett paa kvelden er et must.

her har ungene alltid spist det samme som oss :)

Skrevet

Pinnekjøtt eller pinnesteik med poteter, kålrabistappe og sjy. Gubben liker og godt medisterkaker så lager litt av det og. Barna får og litt av det og gjerne pølse eller noe til potetene.

Skrevet

Vi har også risgrøt på formiddagen, hos besteforeldrene til sambo. Barna deres, barnebarna og oldebarna kommer og det er kjempekoselig.

På kvelden har vi kalkun, poteter, gulerøtter og allslags.

Noen ganger har pappa laget pinnekjøtt isteden, og det er ikke jul for meg da.

Vi er med forelrene mine og foreldrene hans annenhvert år, og da de som vi ikke er med på afta, er vi med på 1. eller 2. dag og har kalkun. Herlig!! =)

Skrevet

Ribbe og svinestek med poteter, surkål, brun sjysaus, broccoli, blomkål, gulrøtter, tyttebær osc.

Riskrem med rød saus til dessert.

Skrevet

Hos oss er det litt forsmak på 1.juledags frokosten som blir spist på formiddagen på julaften.

Vi har risgrøt på lillejulaften, hvor restene blir riskrem på julaften.

På kvelden julaften spiser vi lammeribbe, poteter, rosenkål, andre grønnsaker og deilig hjemmelaget brun saus.

Barna skal i år spise det samme som oss, nå er de store nok til å like det.:-)

Skrevet

Jeg syns risengrynsgrøt er en koselig tradisjon så den har vi innført som lunsj på julaften. Middag er ribbe med alt av tilbehør. Og mitt høydepunkt er da riskremen til dessert :-D

Skrevet

Nisse-suppe, lutfisk med lefse og multekrem til dessert:))))

Skrevet

steik,medisterkaker,sossiser,julepølse,poteter,surkål saus osv

Skrevet

Nisse suppe hva er det?

Lutfisk har jeg faktisk aldri smakt..

Skrevet

Mange vil nok kalle det for mjølksuppe, risengrynsuppe.... det er risengrøt, som er med masse melk og rosiner, så det blir suppe...nam-nam

Skrevet

åja melkesuppe har vi ofte her i forskjellige varianter. Noe av det beste jeg vet. Har både med risengryn, makarono, sagogryn, Ikke alt på en gang allså, men en ting om gangen. Men klarer meg uten rosiner.. Fikk lyst på det nå jeg, mannen er ikke så vant med det som meg..Så blir meg som forspiser meg..

Skrevet

ja, det er godt:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...