Gå til innhold

Kan synet påvirkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enda ikke sikker på at jeg er gravid, men har på følelsen at jeg er det:

Er kjempe kvalm

Vondt i korsryggen

Svimmel

Trøtt

Stikninger i livmora

Mensmurringer

+++

Iallefall... Jeg begynte å bruke linser for ca. 2 uker siden, men føler plutselig nå(begynte igår) at alt er helt blurry.... Føler meg helt i tåka, klarer ikke å fokusere på noen ting. Alt er liksom litt tåkete og uklart...

Noen som vet hva dette kan være?

Med en gang jge fikk linsene var alt helt greit, og følte jeg så supert med dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke hvor fort synet påvirkes. Men da jeg var gravid med nr 1, så forandrt synet mitt seg med ca. 0.5. Det skjedde ikke de første ukene hos meg. Er egentlig ikke sikker på når. Men i løpet av graviditeten og den første tiden med amming så ble det forandret.

Men uansett, så bør du sjekke.

MEN... Har du prøvd å gni på linsene dine. For hvis du ikke har dagslinser, men linser du rensre hver dag. Så er detmulig at du har fått fett på dem. Da vil alt bli tåkete og du har ikke sjangs til å fokusere.

For å gjøre dette, må d vaske hendene godt, skylle godt før du tar saltvann i hånda, linsa oppi og gni forsiktig med en finger. Før du putter dem på øyet igjen. Dette kan også skje med døgnlinser. Så prøv dette før du tar en tur på ny sjekk.

Skrevet

Heihei..

Og takk for svar!!

Har nå tatt ut begge linsene og sjekket om jeg har satt de på på feil øye(forskjellig syn på hvert øye), men neida. Når jeg gjorde dette skylte jeg linsene godt med rensevann, og det er fortsatt det samme.

Er ikke bare litt sorkjell men ganske mye! Kanskje det også kan ha en sammenheng med at jeg er veldig sliten og trøtt, og at jeg derfor ikke klarer å konsentrere øynene mine så godt?

Iallefall... syns du jeg burde fortsette å ha de på selv om jeg ser så dårlig med dem? Uten ser jeg litt bedre, men er fortsatt litt groggy...

Rart dette her.. Føler at jeg er litt i min egen verden, siden verden rundt meg er så utydelig...hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...