Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jeg mener bla at det ikke tar seg ut og spytte snusen ut på gaten.. Spesielt ikke om det er gater hvor andre mennesker beveger seg på.. det samme med og spytte generelt på bakken.. Blir ekkel inni meg når jeg ser mange som står og spytter på bakken i en travel gågate.. Når man spiser.. Man tygger med munnen igjen.. Og man prater ikke med mat i munn... Når man gjesper.. Så holder man seg for munn.. Det samme når man nyser og hoster.. Er det jeg som bare er helt fanatisk når det kommer til slike ting eller reagerer dere på slikt også??? =)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Syns godt man kan spytte i grøfta om man absolutt har noe man må bli kvitt - ikke rett på asfalten/brosteinen liksom. Spiser med munnen igjen og snakker ikke med mat i munn. Gjesping er jeg ikke så nøye på, i alle fall ikke i familiære settinger. Nysing og hosting foretrekker jeg at folk ikke gjør i hånda (uten å vaske seg etterpå), men helst ikke bare rett ut i lufta heller, hehe.
Dibberinnen Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Er enig i det meste, men må si at jeg ikke reagerer noe særlig med vanlig spytting på gaten. Man går da med sko? Og noen ganger "må" man spytte, jeg får også sånn følelse av og til. Skal man gå rundt med plastpose i lommen i tilfelle man må spytte da? Men snus er ekkelt å spytte på gaten ja.
Alba44 Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Helt enig med deg, HI. Gjesping gjør jeg nok ofte med munnen åpen, men gaper ikke alt jeg kan da. Hehe..
Mom2Two Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 I´m with you, Blekkis.. Det er mange som mangler normal folkeskikk...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2008 Plager meg ikke stort om de gjesper med halvåpen munn.. Men når jeg f.eks sitter på bussen og mannen ved siden av meg gjesper så jeg kan se at HEYY... Du har litt hovne mandler du.. Jeg trener ikke se hva han spiste til frokost liksom.. hehe.. =)
Sånn kan det gå Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 "...noen ganger "må" man spytte..." ? Dette har jeg aldri opplevd i hele mitt liv. Hvorfor skulle man ha behov for å spytte når man er ute å går på gaten?
trillemamma Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Hvis man røyker og dermed er plaget med slim i halsen spytter man mye. Det fikk jeg erfare etter at jeg ble samboer med en røyker.
Fuglehjertet Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Grunnen til at de nesten klarte å få tuberkulosen til å forsvinne i Norge, var bl.a en holdningskampanje rundt spytting. Nå er tuberkulosen på full frammarsj igjen, og noen mener det er pga at folk spytter på gaten igjen. Nys og host i albuen har jeg hørt, det er visst det beste om en ikke har papir tilgjengelig.
Sånn kan det gå Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Det er da ingen grunn til å spytte ut slimet? Æsj, sier jeg bare.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2008 Jeg har røyket i endel år selv.. Og når jeg røyket så hadde jeg da aldri så mye slim i halsen at jeg måtte spytte det ut akkurat.. Da er det seriøst på tide og vurdere og slutte om man produserer så mye slim...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå