Gå til innhold

Jeg må lufte litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min er i føge viss andre ganske "kjipe." Helt siden vi fikk barn har vi vært super nøye når det gjelder rutiner. Barnet har blitt lagt til samme tid hver dag, barnet har vært lagt til samme tid hver kveld. Vi har hatt faste måltider osv. Dette til stor irritasjon for andre fordi vi foreksempel drar hjem fra besøk når det er på tide at barnet skal legge seg, fordi vi krever at barnet skal være hjemme i tide så hun får legge seg. osv. Vi har heletiden fått beskjed om at oi så dumme vi er som lar barnets rutiner styre vår hverdag. Det må da kunne være mulig å bøye reglene innimellom. (Les: når visse har lyst til å låne barnet til klokka 10 på kvelden og blir sure når vi vil ha henne hjem til syv) Når deres barn var små så var de ikke opptatt av rutiner i det heletatt. Ofte kunne de vekke barnet klokka ellve på kvelden og holde det oppe fordi det var kos. leggetider var ikke så viktig. De la sine barn når det passet seg. Barna fikk være oppe til langt på natt når foreldrene hadde lyst til det.

Men på den andre siden, når det blir snakk om soving og jeg forteller at vår datter sovner i det hodet treffer puta nøyaktig klokka syv hver kveld, og at hun sover i 14 timer uten så mye som en lyd. Når barnet vårt er glad og fornøyd hele dagen og rett og slette et veldig enkelt barn å ha med å gjøre. Så får jeg høre at "neimen, du vet jo ikke hvordan det er å ha ekte unger" Våre barn sov aldri natten igjennom, de la seg aldri til å sove når de ble lagt, de var som oftest sure og grinete på dagen. de ville ikke spise maten sin osv.

Kan det tenkes! At grunnen til at vi har fått et barn som er enkelt å legge, som sover natten igjennom og som spiser når det skal spise uten noen porblemer, som er blid og oppegående hele dagen. Er nettopp at vi heletiden har vært strenge på rutiner? At vi også ville fått et vaskelig barn og vi ga faen i alt som heter rutiner? grrrrrrr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også holdt slavisk på rutiner da ungene var babyer, og jeg hadde det alle vil si var eksemplariske, "snille" babyer;) Sov alltid når de skulle, spiste maten når måltidene var, blide og opplagte på dagtid osv.

Og ene barnet har til og med ADHD, noe som ofte tilsier vansker med å holde rutiner;) Dette sier meg at rutiner er utrolig viktige for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...