Gå til innhold

Hjertebank gir angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag kveld og fredag kveld har jeg hatt veldig ubehagelige opplevelser med hjertebank.

Det begynner med at jeg hører pulsen i øret mitt når jeg sitter i ro. Jeg reagerer på at den er litt høyere enn ellers. Så begynner jeg å fokusere på pulsen og den øker. Jeg kommer da inn i en ond sirkel hvor jeg blir redd for at pulsen skal øke ytterligere, noe den da gjør som konsekvens. Det går over etter en stund men det er helt jævlig når det pågår.

I går kveld ble det et skikkelig angstanfall av det. Jeg følte pulsen bare økte og økte, ble svimmel og varm og var livredd for at jeg skulle hisse meg selv sånn opp at pulsen til slutt ble for høy og at hjertet skulle streike. Jeg ringte til legevakten bare for å høre hva jeg skulle gjøre om det ikke gikk over. Hunjeg snakket med var veldig hyggelig, og sa at det ikke var mulig at hjertet stppet fordi det slo for fort. Det viktige var HVORFOR man hadde rask puls, og som gravid og engstelig regnet hun med at det var årsaken.

Noen som har hatt det på samme måte og som har gode råd til hva man skal gjøre om det skjer igjen? Jeg går jo og er redd for at det skal skje og da øker pulsen bare av det..

Ble helt deppa av hele oplevelsen for jeg føler at jeg er uskikket til å bli mor når jeg ikke takler en ting som hjertebank engan. Tenk hvis jeg skulle få en slik angstopplevelse foran barnet en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring fra ubehagelig høy puls?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...