Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på nattevakt her om dagen, kom hjem og la meg når jeg kom hjem og hadde fått gutten på skolen kl 8.30. Da tok samboern med seg jenta og dro ut så jeg skulle få sove noen timer i fred.

Fikk bare sove 3 timer, og de var da kommet hjem når jeg stod opp. Jeg la meg igjen senere på dagen og fikk sove 1-2 timer til. Fikk vite av samboern at han hadde sittet oppe og sett film til kl 3 om natten, greit nok egentlig , hadde det ikke vært for at han var sur og grinete, og giddet ingenting senere på dagen, i tillegg til at jo jeg også var litt grinete siden jeg jo ikke hadde/hatt mulighet å sove så mye jeg nok burde sovet.

Situasjonen som oppstod på kvelden var, jeg satt og hørte gutten i leksa, siden samboern sa det var min oppgave siden han var min sønn, jeg spurte om han kunne stelle jenta for kvelden mens jeg holdt på med gutten. Nei, han giddet ikke,svarte han. Jeg ble da ganske sur, sikkert veldig barnslig av meg, men jeg tømmte 1/2 glass saft over han, da gikk han etter å ha kastet en sje etter meg og stelte henne.

samboern min har ingen problemer med å stå opp om morgenen, problemet er bare at han blir sur og grinete når han sover for lite.

Han påstod også at det var ikke fordi han hadde vært oppe til kl 3 at han var sur og grinete, men det vet jeg at det var, kjenner han ganske godt etter å ha vært sammen i 6 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er barnslige begge to. Og tydelig så mangler dere en form for kommunikasjon dere imellom.

Han burde tatt høyde for å stille opp når du har vært på nattevakt, men du burde snakket til han på en annen måte fremfor å helle et glass saft på han.

Skrevet

Kanskje en tydelig ansvarsfordeling kan være på sin plass?

Skrevet

Som jeg skrev så spurte jeg han, kan du høre gutten i leksa, og han svarte han ikke giddet, fordi han var min sønn. Jeg sa da, kan du stelle jenta fordi hun akkurat hadde fortalt hun var trøtt, og det begynte å bli sengetid for henne. Han svarte han ikke giddet. Hva skulle jeg gjøre da, jeg vet jeg kanskje var veldig barnslig, og sikkert kunne gjort det på en annen måte, man tenker mye i ettertid, men jeg klarte ikke å tenke rasjonellt akkurat da. Jeg var som sagt utrolig sliten, første gang jeg jobbet natt.

Når begge er trøtt, og vi begge hadde sovet langt mindre enn det vi pleier å gjøre er det klart det er lettere at slike situasjoner oppstår, derfor mener jo jeg at han burde tenkt lenger enn han gjorde, og ikke sittet oppe halve natta og sett på film.

HI

Skrevet

Dere har vert sammen i 6 år, og han kan ikke øre gutten i lekser for de er ikke hans sønn.. han burde først og fremst gjøre noe med den holdningen. gjør han ikke de, byr de på mye problemer seinere.

Skrevet

Han hører somregel gutten i leksa, bare ikke når han er trøtt og grinete. Han er generellt flink med ungene, og gjør like mye som meg både med ungene og av husarbeid.

HI

Skrevet

Forstår. Men de kan jo såre gutten å høre dette. selv om han er flink ellers! Og dette er noe gutten din vil få meg seg.

Men han burde jo ha litt mere forståelse for deg når du har vert på nattevakt. og alle trenger søvn, så om de blir lite eller mye. bør de jo ikke komme en sånn situasjon mellom dere vil jeg si!

Skrevet

tømte saft og kasta skje??? hva?? mens barna så det??? uansett.... er det på alvor ??

Skrevet

men tror dessverre sånne saftepisoder bare forsterker konflikten. Jeg hadde nok heller krevd at han gjorde en av delene, og om ikke tatt det kraftig opp ETTER at barna hadde lagt seg.

Jeg har også en stesønn, og det hadde aldri falt meg inn å ikke følge han opp som mine egne barn (den tiden han er hos oss). Jeg hjelper like gjerne han med leksene som mine egne barn, og tar like gjerne med meg han på alenetid som de andre. (En annen sak er jo at min mann stort sett ønsker å hjelpe han med leksene, og da finner heller jeg på noe annet å gjøre).

Sånne kommentarer som mannen din hadde, bør ikke forekomme. Greit nok at han stort sett stiller opp, men han river ned veldig mye av det dere har bygd opp ved å si noe så dumt. Kommentaren viser jo at han ser på særkullsen din som mindre viktig, men forhåpentligvis var han bare sleivete i kjeften. Uansett bør han ta seg en prat med gutten, og forklare at han ikke tenkte helt over hva han sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...