Gå til innhold

Har dere stort(nok) kjøkken

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er planen å bygge ut om dere ikke har det?

Har dere plass til alt av kjøkkenutstyr i skuffer og skap og har dere nok kjøkkenutstyr?

Vi har ikke stort nok kjøkken, har et bittelite som så vidt er plass til et lite kjøkkenbord med 1 tripptrappstol og 3 krakker som står under bordet.

Vi har kaffetrakteren oppå kjøleskapet, microen står oppå kjøleskapet, miksmastern står oppå kjøleskapet, brødbakemaskina står på gulvet i en krok den står minst mulig i veien.

Kakeboksene og et kakefat står oppå skapene, et par kakefat ligger i klesskapet på lillemors rom. Juleserviset har jeg på loftet.

Trenger sårt et nytt hverdags servise siden vi kun har 4 like fat og 3 like fat. Familien har også spurt om det er noe vi trenger og ønsker oss, men jeg svarer som sant er at jeg ønsker, men ikke før vi har bygget ut kjøkkenet.

Vi skal bygge ut kjøkkenet nå i løpet av 2 år tenker jeg. Skal da ha plass til stort spisebord på kjøkkenet, skal ha kjøkken øy og det skal bli masse skap plass. Gleder meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har egentlig stort nok kjøkken, men jeg er av oppfatningen av at eg omtrent aldri får nok benkeplass. Har nok skapplass, og når det blir fullt, så kaster jeg noe.

Helt optimalt sett, kunne det vært en 1/2 meter ekstra rundt bordet, da kunne ikke lillebror dratt i gardinene med hender fulle av middag og det hadde vært litt enklere å støvsuge og vaske gulvet.

Men det er et ganske stort bord, plass til 5 stk rundt bordet, og 6 hvis vi drar det ut fra veggen.

Skrevet

Nei har veldig lite kjøkken. Men det er ikke så mange årene. så blir nok ikke nytt før barna er flyttet ut.. minst.. har mange andre ting vi vil pusse opp før kjøkken.. bor i ett gammelt hus og hadde ikke noen andre muligheter. men gjør det beste ut av det.. hadde jeg hatt mulighet eller skulle bygget meg nytt hus så hadde jeg bygget ett kjempestort kjøkken med plass til ett kjempe stort kjøkkenbord, veldig mange skaper, og veldig stor benke plasser.

Skrevet

Hehe, dt merkelig huset vaart her nede har faktisk 2 kjoekken, enn hva vi skal med det...

Men det vi bruker er iallefall stort nok og vi kan fint ha begge klaffene i bordet og sitte en 10/12 stk der :)

Skrevet

Ja, vi har stort nok kjøkken:)

Har et kjøkkenbord som er nesten 3 meter langt, og alle kjøkkenredskaper har sine egne plasser i skapene. Vi har mange skap og kolonialskuffer pluss stor gulvplass.

Har stort matrom også, så der har vi alle bokser og andre ting som ikke er til bruk så ofte. Sånn som kakebokser etc.

Skrevet

Ja, vi har stort nok kjøkken, og det er helt herlig! Vi bor på kjøkkenet, altså. Der er det varmekabler i gulvet, benk til å slappe av på/lese bøker i etc, gulvplass til leiking, kontorplass til jobbing - og masse benk-, skap- og skuffeplass. Skal prøve å legge ut noen bilder under profilen min, hvis du vil se?

Skrevet

Fikk det ikke til, men sender deg link til ei hjemmeside på pm. :-)

Skrevet

Kjøkkenet vårt er stort nok, ca. 30 kvm. Har mye skap-plass og kan dekke til ganske mange. Kjøkkeninnredningen er i hestesko og må nesten være sånn p.g.a dører og vinduer på kjøkkenet. Akkurat det kan til tider være en smule irriterende for viss det ikke hadde vært sånn så kunne jeg fått et skikkelig langbord. Kunne sikkert fått 30-40 mann rundt bordet da, men da måtte jeg hatt et nytt bord. Har ikke vært i en situasjon der det har vært nødvendig bortsett fra en dåp.

Men jeg elsker kjøkkenet vårt og det blir brukt andre ganger enn bare ved måltid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...