Gå til innhold

Er barna deres kresne?

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster er kjempekresen!

Spiser ikke poteter, grønnsaker generelt eller salat, ikke kjøtt, noen ganger litt kjøttdeig.

Lillebror er ikke kresen. Men akkurat kinakål, agurk ol. spiser han ikke. Han er heller ikke så glad i frityrlaget på fisken, og liker heller ikke så godt kjøtt og kjøttdeig. Antagelig pga at det er vanskelig å tygge med 6-7 framtenner.

Han liker kyllingen hvis den er mør, og fisk ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes eldstemann er kresen, men han spiser egentlig både poteter og grønnsaker. Han sier ganske ofte at han ikke liker uten å ha smakt, utfallet blir ofte at han spiser og liker det når han har smakt, men at lillemor nekter å spise fordi eldste har sagt at han ikke liker det, dermed gjør ikke hun heller det.

Lillemor spiser det meste, det hun ikke spiser som jeg kommer på er mais.

Skrevet

Eldste er kjempe vanskelig. Han har funnet ut at han ikke liker noen ting nesten. å hvis han så skal smake på noe nytt stikker han så vidt tungen borti den aktuelle maten for så å si at han ikke liker det. spiser ikke rent kjøtt, kylling, fisk, men spiser kjøttdeig, kjøttkaker, fiskeboller osv.. så er jo ikke smaken, men litt mer konsistensen tror jeg. Liker heller ingenting snop nesten. Bare ren sjokolade, potetgull og brus. Liker ikke seige,sure,salte ting i det hele tatt. Ikke kaker, ikke desserter, så er jo ikke bare mat han ikke liker. Så vet ikke hvorfor han ikke liker noe..Veldig slitsomt til tider..

Yngste er mye bedre i matveien, hun hermer jo også etter han. Men klarer ikke si nei til desserter osv..hehe:) Og hun smaker skikkelig på ny mat..

Skrevet

Det er godt å høre at det ikke bare er mine! Det kommer seg vel med tiden også. Jeg er også veldig kresen, men var enda verre før.

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Eldstejenta er kanskje ikke så glad i kokte grønnsaker, men spiser dem gjerne rå.

Minstejenta på 14 mnd med 2 små tenner spiser både biff, kylling, annen type kjøtt, taco etc. Spiser alt med andre ord.

Begge er veldig glad i sterk mat, så vi har masse indisk mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...