Gå til innhold

Arbeidskollegaer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som nattevakt. Vi er kun to som går på natten. Hun jeg jobber sammen med har prøv å bli gravid ganske lenge nå. Min mann og jeg bestemte oss etter sommer at vi skulle prøve å få en til. (vi har 2 fra før). Min kollega har ingen fra før. Vi prater mye om dette på natten. Og nå har jeg blitt gravid. Og ikke hun. OG jeg vet hun vil bli skikkelig lei seg. Jeg hadde håpet på at hun skulle bli det først. OG jeg kan jo ikke si nei hvis hun spør meg i kveld. Så i kveld må jeg nok prøve å styre unna temaet. Og håpe at hun treffer i sin neste EL. men hvordan skal jeg få sagt det på en mest skånsom måte?

Hufff det blir en litt tøff aften kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme dilemma jeg også....

Vi har to barn, gutt 7år, jente 4 år. Har i flere år gitt uttrykk for at vi nå var fornøyd, gitt bort alt babyutstyr osv. Har kjøpt oss hus med "bare 3 soverom", har stabile jobber, middels lønn og MYE lån...

Min bror traff ei dame for 2 år siden, har nå kjøpt hus sammen, pussa opp, gode jobber, god økonomi.....begge 33 år....ingen barn. Vet de prøver selv om de ikke har sagt noe....

Nå er jeg gravid igjen, full klaff på først pp etter sommeren.....gruer meg å fortelle det til dem....

Skal på UL på mandag (ca uke 9) viss alt er ok forteller vi det nok til familie og venner snart...jeg er så dårlig/ asosial at flere har nok gjettet det allerede...

Skrevet

Usj ja. det er kjipt, føler litt at den andre vil bli litt sår.. hmmm nå skal jeg straks på jobb og da får vi jo se. Kanskje alt går bra allikevel. Vi bekymrer oss for mye. Godt at noen har det litt som meg akkurat i dag:) Ha en fin fin aften:)

Skrevet

Hva med å ta dette opp inne på forumet for sliterne? Jeg har går selv inn i 10 pp og begynner å bli skikkelig lei, men er alikevel glad på andres vegne når de får det til. Litt skuffende over at det ikke blir meg, men det går fort over...

Men ta opp spørsmålet inn på forumet for sliterne. Da kan du få flere synspunkt på hvordan best fortelle det.

Skrevet

Hei :-)

Siden jeg selv er en av "siterene" så kan jeg kanskje gi noen synspunkt på dette..

Jeg tror ikke du skal være redd for å fortelle det men du bør nok forberede deg på at kollegaen din ikke blir jublende glad. Det kan være greit å la det bli opp til henne om hun vil ha detaljer rundt det etc.

For min del så var det ikke det at jeg ikke gledet meg på andre sine vegne men det var mine egen sorg og skuffelse som ble forsterket i det jeg hørte at "enda noen andre" er gravide. Kroppsspråket sa trolig at jeg ikke var glad på de andres vegne men det stemte ikke helt. Det var værre før de rundt oss visste vi hadde problemer..

Det er ikke lett å vite hva og hvordan en skal te seg men det beste er nok å være helt som før. Kollegaen din har ikke forandret seg siden sist og hvem vet; kanskje hun blir jublende glad på deres vegne.

Hun vil trolig gjennomskue deg dersom du prøver å glatte over og skifte tema dersom det kommer opp..

Tvi tvi og ha en god vakt :-)

Klem fra en lykkelig og gravid sliter.

Skrevet

Hei...

Takk for mange gode svar. Det gikk veldig bra på jobben. Og hun er en fantastisk jente som jeg jobber med. Og Ærlig også. Hun ble veldig glad på mine vegne, men hun var også ærlig og sa at hun ble sjalu. Og det forstår jeg og har full respekt for. Det ble noen fine netter på jobb. glad for det. Og nå håper jeg at det til slutt vil gå bra for henne også:)

Skrevet

Det høres bra ut :-)

Og du ; dersom kollegaen din ikke har kontaktet lege enda så ville jeg ha tipset henne om det. Det er myyye som kan være grunnen til at de sliter og kanskjer er det lett å gjøre noe med..

Vi kontaktet lege etter ett år og jeg er veldig gald for at vi ikke ventet lenger. Prosessen etterpå tar lang tid og da gjelder det å ha litt krefter igjen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...