Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Hva synes dere: skal muslimske kvinner få bruke hijab i det Norske forsvaret og politiyrket?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Ja. Ser ingen grunn til å nekte dem det, men det gjør nok mange trangsynte "jeg er ikke rasist-altså"-folk!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Nei jeg synes ikke det og kall meg bare rasist og trangsynt!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Forsvaret vil tillate bruk av alle symboler på ens tro. Vil det si at jeg som satanist kan henge opp/ned korset mitt over senga og rundt halsen? Jeg bruker dyreblod som sminke, tillater dem det også? Eller er det KUN muslimene de tar hensyn til, siden Norge tross alt er i ferd med å bli et muslimsk land...?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Er ikke rasist, men mener at nei, de burde tilpasse seg de regler og normer som vi har her i landet. Slik som vi må tilpasse oss andre lands regler og normer når vi drar til andre land.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Ja, for nordmenn er fryktelig flinke til å tilpasse seg andre lands normer og kultur! Ta en titt på den norske kolonien i Spania, eller på Charterfeber.. Det verste er at det sansynligvis er akkurat de samme som "ikke er rasist altså" når de er hjemme, som herjer vilt når de er på ferie.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Nei nei nei!!! Hva har en kvinne med hijab å gjøre i politiet? Så blir hun tatt på av en full mann eller liknende. Så saksøker hun politidirektoratet for trakassering på jobb og sitter igjen med en feit erstatning. Er imot dette..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Mente ikke charterturister , men når nordmenn eller reiser ut til verden , det finns regler og normer overalt som man bør følge. Og Nei er ikke rasist, men mener at her er det norges lover og regler som gjelder (hvorfor har vi de ellers da?)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Nei, selvfølgelig ikke. Begge har kleskoder og jeg kan ikke se hvordan hijaben kan erstatte den militære berreten feks. Eller skal berreten (ellerpolitiluen for den saks skyld) sitte oppå hijaben? Dessuten mener jeg at det er ironisk at en som bruker hijab for å skjule seg skal gå inn i feks forsvaret der jenter og gutter i utg.pkt skal behandles likt. Jenter må bruke de samme klærne etc. I saniteten foregår undersøkelser BESTANDIG på bar hud og der bryr de seg lite om det er menn der eller ikke. Bare et eks: en av undersøkelsene går på å finne lyskepuls og da er det ikke snakk om at jentene kan nekte å brette ned buksa bare fordi det er menn der! En annen ting er at bærer man hijab STÅR MAN FOR NOE og det kolliderer ofte med prinsipper politi og forsvar har.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Hvis jeg hadde sett en kvinne i politiuniform og med hijab, tror jeg første tanke hadde vært at det var et utdrikkingslag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå