Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jeg gikk ut i permisjon 19 September og har ventet på foreldrepenger i denne mnd.Noen skrev her at de hadde fått den 24 så jeg sjekket også konto men ingen ting hadde kommet.Gikk inn på nettbank nå for å sjekke om at kansje barnetrygden hadde kommet.Barnetrygden kommer egen konto(barnas tryghetskonto)og der hadde foreldrepengene ågså kommer inn den 24 september.Hvordan har NAV klart å sette dem på den konto.Har ikke opplyst den konto til dem jeg.Sykepenger fra dem har bestandig kommet på min personkonto.Jeg skjønner ikke hvordan dem kan sette dem inn på en annen konto enn den jeg skrev i søknadsskjemaet.ARG ;-(
Gjest Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Jeg fikk et brev fra NAV for en ukes tid siden angående sykepenger som jeg går på nå om at de kom til å bruke samme konto som jeg får in barnetrygden på. Det var for og gjøre det litt enklere for de og kunne bruke en og samme konto. Kan hende at det er derfor du fått allt på samme konto?
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 Fikk brev om at søknaden var i orden og at pengene skulle innbetales på den konto jeg hadde oppført.Rare greier.
Herkules Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 da har de bare gjort feil enkelt å greit. Jeg har fått et brev fra nav at alle utbetalinger kommer til en kto og så skrev de ktonr mitt. Skulle ta kontakt om jeg ønsket en annen konto
annemor80 Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Hos meg har de ikke greid å notere kontonummeret i det hele tatt, så jeg har fått utbetalingsblankett i posten. Hadde både skrevet det i søknaden, og de har utbetalt sykepenger til samme konto før... Lett skal det visst ikke være, nei!
Nikkan Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Jeg har INGENTING til overs for NAV!! De har rotet bort noen av mine papirer, så jeg må søke på nytt. Veldig festelig når regningene ikke venter... Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så utrolig vannskelige. Så til alle som har med NAV å gjøre, lykke til!!!
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2008 De rotet bort sykemeldingen min i sommer så jeg gikk nesten 2 mnd uten inntekt Så jeg stoler ikke mye på at de klarer jobben sin nei
Nikkan Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 ja det er helt tragisk. Hvor kan man egentlig klage på sånt?? Man står jo helt maktesløse egentlig! Vi skulle egentlig ha reist bort i høstferien men har ikke råd likevel fordi NAV roter, og det synes jeg er kjempetrist.
myk1+1=2 Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Tror nav holder på med et prosjekt der alle kun skal ha ett kontonr. Blir lettere å administrere da....
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2008 Det er vel greit det men da kan dem gi beskjed først.Jeg bruker sjelden den konto pengene hadde kommet inn på så det var bare tilfeldig at jeg oppdaget at pengene hadde kommet inn for mange dager siden
angel27 Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Det er noe nytt i NAV at du bare får ha registrert et konotnummer. Dette for å unngå feilutbetalinger etc, og for å gjøre det enklere. Du må nok opprette trekk fra din vanlige konto - slik at barnetrygden går inn på den kontoen du vil. Du må gi NAV beskjed om at den kontoen de nå har lagt inn ( barnas trygghetskonto) er feil, og oppgi rett konto. Jeg jobber selv i nav, så vet hva det går i. Alle som har registrert mer enn et kontonummer skal ha fått melding om dette i posten!!
Gjest Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 alt skal forenkles, sentraliseres, ditt og datt - men hva skjer, jo alt blir bare rot, kaos og ennå mer komplisert for brukeren snart så skal vel også de på offentlige kontorer helst sitte hjemme i sofaen og få lønnen sin, ingen som skal gjøre noe idag - så dette er nok bare også et resultat av "vi gjør det så enkelt som mulig....bla bla bla" - som bruker idag må du kontrollere, ringe, mase, ringe igjen og dobbeltsjekk alt og mer til, så du er sikker på at det blir riktig. Og skulle du ha behov for å snakk med noen og de ikke er tilstede, så ringer de deg iallefal ikke tilbake (noen som gjør det lenger, jeg har tilgode å oppleve det iallefall, man må ringe tilbake selv) Nå blir jeg litt vel negativ kanskje, men jeg synes faktisk at alt bare blir vanskeligere og vanskeligere, dyrere og dyrere for forbrukeren - Så til "En lillebror i magen" - det forundrer meg ikke at du fikk utbetalingen til feil konto, husk at trygdekontoret og arbeidskontoret nylig er slått sammen til NAV så de har mye annet i hode for tiden (sarkastisk)....
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2008 Jeg er iallefall helt sikker på at jeg ikke har fått noe brev fra dem om at pengene skulle settes inn på den konto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå