Gå til innhold

Flere som har måtte gi opp ammingen tidlig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt fjerde barn for 1 uke siden. Ammingen gikk helt fint til vi kom hjem igjen. Fikk mye melk, så hun slet litt siden melken brukte litt tid på å komme. Ville ikke suge skikkelig.

Tilslutt måtte jeg gi flaske, og det gikk greit. I går fikk jeg spray av legen som skulle hjelpe på utdrivningsrefleksen. Det hjalp. Drakk uten problemer.

I natt begynte hun å tulle igjen, og nå vil hun ikke spise. Skjønner ingenting...

Redd jeg snart må gå over til flaske, men sliter litt med dårlig samvittighet. Amming er best o.s.v. Men, hun må jo ha mat.

Flere som sliter/har slitt med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme slitet her. Jeg har pumpet og ga på flaske opptil for en uke siden. Dette var råd fra ammehjelpen. Jenta mi er 4 uker gammel. Jeg orket rett og slett ikke sitte med den pumpa hver tredje time. Jeg kan da ikke sitte sånn i ett år, da får jeg ikke gjort noe annet.. Nå legger jeg henne til puppen, men hun greier bare å suge på den ene puppen. Tror det er noe galt med brystvorten min.. Hun får flaske med mme i tillegg. Måtte gjøre det samme med min første. Hun ville ikke ha mer pupp da hun var 7 mnd. Det er slitsomt, men jeg har IKKE dårlig samvittighet for at jeg må gi mme. De må faktisk få nok mat.

Skrevet

Ingen av mine tre forrige barn har nektet å ta puppen, så skjønner ikke dette helt:-) Surt å ikke kunne amme siden jeg har mye melk.

Viktigste er jo at hun får mat da...

Skrevet

Hadde ikke gitt opp helt enda siden hun bare er 1 uke. Fungerer det bedre hvis du ligger på siden i sengen?

Har du forsøkt å håndmelke ut litt først for å få vekk det verste trykket? Det pleier jo å roe seg litt med den sprengen etterhvert.

Hva sier de på helsestasjonen?

Lykke til. Amming er jo best som du sier, og utrolig enkelt og praktisk når man får det til :-)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har bare en da, men gav opp etter 3 uker, siden jeg ikke fant det forsvarlig siden barnet ikke gikk opp i vekt og skrek og skrek. Det ble på en måte det beste for begge. Selv om HS så helst at jeg bare fortsatte å amme.

Skrevet

Eldstejenta vår var sånn. Ville rett og slett ikke suge:) Var ikke interessert i det hele tatt etter hvert.

Vi ga henne flaske i tillegg de første 5 ukene, men gikk deretter over til bare flaske. Synes ikke det var noe nederlag, ungen må jo ha mat:)

Det er bedre at mor og barn, og far (!) koser seg i denne tiden og ikke styrer med ammingen "bare" for at det er best å amme. Det skal jo være kos dette her.

Jeg kan ikke si at vi slet med ammingen. Melka var der som hos deg, men når hun ikke var interessert så var det helt greit å gå over til flaske. Kjempekoselig for far også som får ta mer del i denne delen av barseltiden osv.

Min mening er i alle fall at dere ikke skal styre mer enn nødvendig med amminga, og heller bruke flaske hvis det fungerer bedre. Bruk heller tiden på masse kos og nyt denne tiden:)

Blir da like bra og friske unger av de som er oppvokst på flaskemelk også:)

Lykke til uansett hva det blir til:)

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene du har fått, men ville bare fortelle at jeg måtte gi opp ammingen etter to uker, etter bare noen dager måtte jeg begynne å gi mme i tillegg. Slet med virkelig dårlig samvittighet, men nå har jeg innsett at gutten min slett ikke var tjent med en utslitt og trist mamma. Mme er det beste for oss i vår situasjon i hvert fall. Vet ikke riktig hvorfor det ikke fungerte for oss, antagelig en blanding av at han ikke ville suge riktig og at jeg ikke hadde nok melk. Mulig jeg hadde en brystbetennelse ingen oppdaget. Ga i hvert fall opp, og så snart jeg klarte å gi slipp på den dårlige samvittigheten ble jeg som et nytt menneske. Det er da ufattelig mange som har vært flaskebarn, og det blir da flotte mennesker av dem også. Vil ikke påstå at amming er oppskrytt, men.... Ja, gjør det som føles riktig for deg. Går det ikke, så går det ikke. Ikke verdens undergang.

Skrevet

Hei og gratulerer!! 4 barn er et deilig tall;0)

Om du har ammet de tre første uten problemer, er det jo ikke deg det kommer ann på. Minstemann her i huset tullet med ammingen, klarte ikke å suge like godt som sine søsken gjorde. Vet ikke hvorfor, men han svelgte mye fostervann under fødselen, og var litt småkvalm de første døgnene. Tror kanskje det var der det begynte; med litt redusert matlyst osv.

Men jeg gav meg ikke, hjalp ham så godt jeg kunne med å få godt tak til å suge, god stilling osv. Etterhvert skjønte han pointet, men det tok si tid, ja.. Mener jeg jobbet herdig i minst 2 uker før han hadde full kontroll.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...