Gå til innhold

sønnen min har 39,7 i feber..

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man kan gå til legevakta så må barna hatt feber i 3 dager sier di, men nå har han hatt 39,3 siden igår morges å blir ikke bedre.. han har en veldi stygg hoste (griner når han hoste), å drikke vil han nesten ikke ha mere.. di kan vel ikke nekte meg å komme me han når han e så dårlig å har bare hatt feber siden igår? han e forresten 1år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ringt legevakta å spurt, spesielt om du nesten ikke får i han drikke. Har han fått febernedsettende? Ring legen, så sier de om du kan komme inn, eller gir deg råd om hva du kan gjøre.

Skrevet

Feber og nedsatt allmenntilstand = lege. Du skal ikke vente med å oppsøke lege da, det er bare om det kun er feber. Det er ikke snakk om å nekte heller, det vil de ikke gjøre om de tar yrket sitt alvorlig.

Lykke til!

Skrevet

gir han parazet etter bruksanvisningen på pakken, men feberen går ikke ned.. tror han kan ha fått halsbetennelse, siden han ikke vil drikke.. men ska ringe legevakten nå, syns så synd på han stakkar..

Skrevet

ringte nettopp legevakten, fikk beskjed om at det var mest sannsynligvis bare forkjølelse å at jeg trengte ikke å komme inn.. kunne tilby han brus å diverse heller, jaja seie jeg..

HI

Skrevet

Er han glad i is? Både saftis og vanlig fløteis kan være fint når han har vondt i halsen. Varm (eller lunken da...hehe..) melk med honning i liker han kanskje også? Er han glad i tåteflaske? Ha ham på fanget, gi masse kos, bøker, film om han liker det - og så "lure" inn flaska/koppen når han er opptatt av andre ting.

Men dersom han er veldig slapp og ikke drikker noe særlig utover dagen ville jeg ha tatt ham med på legevakta utpå ettermiddagen, og fått noen til å se i halsen på ham. De skal ikke være uten drikke så lenge når de er så små. Bedre å ta en ekstra tur på legevakta, og evt. bli sett på som hysterisk mor, enn å vente for lenge.

Skjønner godt at du ikke liker situasjonen, for det er ikke noe moro når de som er så små blir syke. God bedring til småtten!

Skrevet

Hvis ikke ferber går ned med paracet, eller kun litt ned for så å stige igjen, ville jeg dratt på legevakta. Når datteren min har vært syk, og feberen ikke har gått ned med paracet har det alltid vært noe hun har trengt medisin(antibiotika) mot.

Har det vært "bare" en forkjølelse o.l så har det alltid blitt mye bedre når hun har fått paracet.

Skrevet

Dra på apoteket og kjøp ibux (flytende) til barn. Prøv det i stedet for paracet.

Skrevet

nå har feberen gått opp igjen, så nå dra vi til legenvakten uten å ringe di først.. blir forbanna på di sykepleierene så tar tlf å tror di e lege å vett alt..

Skrevet

hvordan går det med den lille ?

Skrevet

ingen endring, har vært på legevakta men va så lang ventetid at jeg måtte komme tilbake i 8tiden for å komme inn til legen.. han crp på 20 å den skal ligge på 8 til vanlig..

HI

Skrevet

uffda. håper alt går bra med den lille:) hold oss oppdatert om du orker :D

lykke til oss legen :)

Skrevet

???????????????????

Hva??? Skjønte ikke hva du mente den der?

Ikke HI

Skrevet

2frø i magen79

har vært på legevakta nå me lillegutt, han hadde kraftig øre-halsbetennelse å fikk pencilin :) legen sa bare off, off når han skikte på han.. så neste gang han blir syke å får feber så dra jeg til legevakta me en gang..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...