Barn i huset <3 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. september 2008 Ser litt på det heftet om prosobee. Der står det at man burde innføre grøt/fruktpure.når de er 4mnd. Er det noen av dere som bruker ferdig fruktpure/grøt fra nestle? De sier at selv om mann ikke tåler vanlig mme, så kan man tåle dette her... Men de sier så forskjellig, så vil heller høre fra folk som har litt erfaring. på det jeg lurer på osv:)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 jenta mi hadde alvorlig melkeallergi da, hun ble alvorlig og akutt syk av melk (nermest som en nøttealergiker- måtte full fart på sykehus første gang hun reagerte på melk/fikk mme 3 mnd gammel) men siden du spør om erfaring, så hos min jente, var det nesten like ille reaksjon på grøt og alt annet med melk i. Hun ble super dårlig, men holdt ikke p å bli kvalt da (som med flytende melk) men hun spydde og spydde og var dårlig bare ved det minste spor av melkeprotein, så jeg personlig ville ikke gjort det. Men er ikke prosobee på resept da? eller kanskje ikke? vi fikk på blå resept og det var etter at barnelege ved barneavdeling på sykehuset skrev det ut (ikke før hun var 8 mnd, var på laang venteliste, brukte mm til alt før vi kom til) og i tillegg fikk vi kostholdsrådgivning på sykehuset av en kostholdsterapaut, og hun kunne svare på alle mulige spørsmål om sånnt som du lurer på. Har dere ikke fått tilbud om kostholdsrådgivning?
Barn i huset <3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2008 stemmer at det er på blå resept:) men vi fikk dette her i sammenheng med kolikk. gikk relativt kjapt her. gikk på helsstasjonen, fikk dette her utskrevet av en lege som kom fra sykehuset. så vi fikk desverre ikke noe tilbud om kostholdsrådgivning.
Leandermamma Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Sønnen min spiste Sinlac (grøt for melkeallergikere). Kjøpes i vanlig dagligvare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå