Gå til innhold

Da var det min tur. Vannet gikk kl 21:45..


sullemor

Anbefalte innlegg

 

Enda har jeg ikke fått skikkelige rier. Bare en ubehagelig brummende murring.. Nå går jeg og legger meg. Trenger å ta igjen litt søvn før fødselen setter skikkelig i gang. Som om jeg klarer å sove nå.

 

Dette er spennende!!

 

Termin var 25.09. Deilig at jeg slipper å vente lenger nå!!! Gleder meg til å møte lillemann i magen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Sånn.. Da var minsten ute og vi er vel hjemme igjen.

 

Fødselen satt ikke skikkelig i gang før i 0400 tiden på natta. Kom til sykehuset klokken 0600, og hadde da 3 cm åpning. Kl 0807 var Tord ute. 3690gr og 51 cm lang..

 

Fødte på Storken på KK Haukeland og må si at jeg merket ikke noe til at de drev med oppussing. Drømmefødsel!! Fantastiske jordmødre.

 

Tenk at nå er det over.. Neste ikke til å tro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille :)

Høres ut som du hadde en fin fødsel.

Vurderer Storken selv, så det er bra at du likte jordmødrene.

Hadde tremin samme dag som deg, så går bare å venter nå...

Kose deg så mye med lille Tord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Tord er et norrønt navn og står i de fleste navnebøker. Jeg vet egentlig ikke hvordan vi kom frem til navnet, for det dukket bare opp i hodet mitt en dag. Jeg tror kanskje jeg har lest navnebøker en gang for mye og deretter begynt å gå gjennom navnene i underbevisstheten min.. hehe.. Jeg husker jeg spurte samboer helt tilfeldig og ut av det blå: "Hva med Tord?" Svaret fikk jeg to uker etterpå og var: "Lurer på hvordan lille Tord ser ut?"

 

Han har da gått og grublet på navnet i to uker før han bestemte seg for at det ikke var noen andre alternativer.. :D

 

Jeg og samboer hadde allerede bestemt oss for at barna våre skal ha norrøne navn. Det var vel egentlig også det eneste navnet vi klarte å bli enige om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...