Gå til innhold

Beste middel mot halsbrann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best mot halsbrann nå til dags?

Forrige gang jeg var gravid, for 4 år siden så var det Gaviscon jeg tok og det hjalp fint. Er det ennå det som er tingen?

Kjente det nå i kveld når jeg endelig har begynt å spise litt igjen, så jeg må nok en tur på apoteket i morgen ja....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Gaviscon. Er ikke så veldig plaget, men noen ganger er de veldig deilig å ha ja.

Skrevet

Jeg klarer ikke å svelge gaviscon. Jeg drikker Munkholm og det hjelper det også.

Skrevet

Gaviscon mikstur smaker jo ugg, men tyggetablettene er slettes ikke verst. De har vært min redning i alle fall =) Du får dem i pakninger med 120 tabletter i=p Spør etter dem de står ikke fremme ;-)

Skrevet

Lovehearts ! sånne sukkertøy med skrift på :) funka på meg sist iallefall

Skrevet

Flytende gaviscon er bedre synes jeg siden den virker med en gang. Med sugetabletter så tar det lenger tid og man må ha de leeenge i munn før de smelter. Kan ikke si at gaviscon er det beste jeg har smakt så jeg går for flytende.

Skrevet

Ifølge damen på apoteket var det bare Gaviscon som var "godkjent" for dem å anbefale til gravide uten at en lege hadde gitt pasienten beskjed om å kjøpe noe annet (sterkere).

Jeg sverger til tablettene, suger ikke på dem da, men tygger til det skummer i munnen og svelger skummet, fungerer fint. Det hjelper også å heve hodeenden på senga litt og å spise vaniljeis til kveldsmat ;-)

Skrevet

Jeg klarer ikke verken gaviscon flytende eller i tablettform, så her går det på Love hearts eller Link (også ok for gravide) - de smaker mer peppermynte og ikke så fæle når de setter seg fast i tennene.

Skrevet

titralac. samme som gamle folk spiser. tok det sist også. det gikk greit.ikke smaker det verst heller..

Skrevet

Idoform har fungert veldig bra for meg! :)

Skrevet

Melk melk melk, og atter melk her!

Har ikke tatt noe annet.

Skrevet

Her går det i Titralac. Har en boks ved sengen, en i bilen, en på jobben og en på kjøkkenet. :) Må ha det tilgjengelig, men tar som oftes kun på kvelden når jeg legger meg altså ;)

Skrevet

Gaviscon her! DAmen på apoteket sa de v ar laget spes for gravide.

De skal TYGGES da om man har tabletter, ikke suges for da funker dem ikke

Skrevet

jeg spiser tyggegummi med peppermynte (Extra fresh er favoritten). helt genialt, man får og sterke tenner. tar en før jeg legger meg også og tygger en halvtimes tid, holder til jeg får sovnet :-)

Skrevet

Kjøp Rennies neste gang dere er i utlandet. Der fleste europeiske land selger Rennier. De har alle smakstilsetninger båder med og uten sukker. JEg liker den rød med peppermynte best.

Har aldri klart Gaviscon... fikk brekninger. Og jeg har hatt mye halsbrann som starter tidlig i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...