Gå til innhold

Melkeallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Begynner nå å lure på om jenta mi på 6 uker kan ha melkeallergi+ Hun har hatt diare (litt av og på) i 14 dager nå og den er gul og grønn og inn i mellom slimete. Samt litt ferskt blod i 2 ganger. har vært med lege og helsesøster og fått beskjed om å bruke elimineringsmetoden. Skal nå til med melkesyre i mme(hun får kun det, jeg ammer ikke) og hvis det ikke blir bedre skal vi prøve nutramigen.... Alternativt kan hun ha fått et magevirus som vi har hatt alle sammen i familien.

Men dere som har erfaring med dette? hvordan oppdaget dere det? Hva var symptomene? Jenta mi er tydelig plagetmed magen, men det er dager som er ok også. Er så i tvil på hva det kan være, men vil til bunns i dette. Kan dere som har erfaring fortelle hvordan dere opplevde det?

Ønsker mange svar da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine melkeallergikere hadde blodig, grønn og slimete diare i opptil 15-20 ganger i døgnet, dette akkompagnert av kjempesmerter hos barna.

Eldstemann var hyperallergisk, yngstemann litt mer tolerant.

Måtte i hui og hast til barnesenteret på Ullevål med eldste, og fikk da beskjed om å kutte alt med melkeproteiner i, jeg ammet, etter en uke merket jeg klar forbedring. (Inntil jeg forsøkte meg på soyamelk, sa fant vi ut at hun reagerte på soya også, og etterhvert både egg og fisk i tillegg)

Yngste hadde de samme symptomene, men da visste vi jo hva det var og jeg kuttet ut kumelk med en gang.

Begge er nå friske og fine, yngstemann må passe litt på mengdene ellers alt bra:-)

Ville prøvd nutramigen med en gang jeg, har hun smerter forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...