Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Når babyen de har fra før bare er noen mnd..fatter det bare ikke. De har jo allerede en baby... Har selv 2 år og 3 mnd mellom mine, og synes det er absolutt tett nok..
Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Kanskje for barnas del? Jeg kunne godt tenkt meg å fått to veldig tette, men vi skal nok ikke ha flere barn og jeg vil gjerne jobbe litt og studere litt også Men hadde jeg vært ferdig utdannet og vi var sikre på at vi ville ha en til så kunne jeg gjerne fått de så tett som mulig.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Husker jeg tenkte på neste veldig tidlig, for jeg synes det gikk så kjapt. Han vokste og utviklet seg kjempe fort synes jeg. Vi fikk nr to vel 20 mnd etter første, helt etter planen. De har jo veldig glede av hverandre når de er tett i alder som regel. Men du tenkte sikkert på enda tettere da... : )
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2008 Tror vel barna har like stor glede av hverandre om det er 2-3 år mellom dem også jeg da.. Synes bare det er rart å ville bli gravid igjen når babyen er 4-5 mnd..kroppen er ikke klar for det heller fra et medisinsk perspektiv.
~sjiraff~ Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 For barnas del kanskje? Ideelt sett synes jeg det er flott med tette barn. Men hadde nok taklet det dårlig selv.. :o/
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Har ei venninne som har ti mnd mellom sine to. Hadde jeg blitt gravid en mnd etter en fødsel er det ganske stor sjane for at jeg hadde tatt abort, så all ære til de som faktisk har så tette barn. Tuppeline her på to skal (om da ikke bf puler unger på damer) være søskenfri værtfall de neste to tre årene, tenk så fælt det må være å ikke vokse opp med en nesten tvilling;)
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Jeg har 18 mnd mellom mine. Yngste var ca 9 mnd da jeg ble gravid med nr to. Vet ikke om du synes dette er raskt, men passa oss perfekt. Er vel heller ikke nødvendig at du skal fatte hvorfor folk velger annerledes enn deg.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Det er da hver sin lyst det! Hva er det du ikke forstår med det egentlig? Et svangerskap varer jo i 9 mnd så noen av oss klarer å se at babyen vår er forholdsvis stor innen neste kommer selv om de blir tette...
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2008 Men de kan vel få et like godt søskenforhold selv om det er 2-3 år mellom dem?
Joikaboll@ Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Vi valgte å få nr 3 og 4 tette da jeg er gammel, fant ut at det bare var å la det stå til. Også ville vi ha 2 tette. Det blei 11 mnd mellom dem.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Har ei venninne som har ti mnd mellom sine to. Hadde jeg blitt gravid en mnd etter en fødsel er det ganske stor sjane for at jeg hadde tatt abort, så all ære til de som faktisk har så tette barn. Tuppeline her på to skal (om da ikke bf puler unger på damer) være søskenfri værtfall de neste to tre årene. Tenk så fælt det må være å ikke vokse opp med en nesten tvilling;)
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2008 Andre får gjøre som de vil for meg, men jeg får vel ha min mening:) Tenker på de som vil bli gravide igjen når babyen er under 6 mnd f.eks.. forstår ikke de orker:)
dansejentes mamma Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Det er 13 mnd mellom meg og min bror. Det er hovedgrunnen til at jeg ALDRI vil få barn tett. Tror dere virkelig det er til barnas beste? At et barn på 13 mnd plutselig må ta hensyn? Drøm videre.... Det er kun til skade for barna. Mange psaudotvillinger får store psykiske problemer på grunn av dette.
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 26. september 2008 Forstår jo at det kan være ulike grunner for å velge å få 2 så tette, som feks høy alder hos mor, jobbsituasjon, vil ha liten aldersforskjell osv.. Var bare noe jeg tenkte på, ser det er folk som vil ha nr 2 når førstemann er 3 mnd f.eks.. synes det er litt tidlig:)
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. september 2008 Synes også det er litt rart at mange tror dette er til barnas beste..
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Nei,men noen av oss orker mer enn andre vet du
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2008 #17 Skrevet 26. september 2008 Og herre fred! Min mor og hennes bror er det "perfekte" 3 år i mellom. De har ALDRI vært venner! Prater ikke sammen i dag. Har selv en tett bror og søsken som ikke er tette overhode. Jeg har aldri tatt skade av noen av "søskenforholdene" mine. Finnes ingen garantier for lykklige familier vet dere, men det er våre (foreldrenes) jobb å gjøre de så bra som mulig og da tror jeg ikke alder og slike ting er det som først og fremst er avgjørende!
OsloMor Skrevet 26. september 2008 #18 Skrevet 26. september 2008 Herregud, det kommer da an på foreldrene til disse barna. Kjempetrist for deg Dansejenta, at foreldrene ikke så deg slik foreldre bør se et barn, men det er da litt dumt å presentere din subjektive historie sm den absolutte sannhet om fenomenet "søsken"? Alle mine tre søsken er såkalte pseudotvillinger og selv har jeg 1.5 år mellom barna mine, det går strålende men det har jo med foreldrenes innsats å gjøre igjen. Dersom man tror at det er ille for barnet å ha tette søsken, så tror jeg det er veldig bra at dere velger å ikke få det.
~sjiraff~ Skrevet 26. september 2008 #19 Skrevet 26. september 2008 Ja selvfølgelig kan de det. Men i oppveksten (altså da de er små) så bør man vel være forholdsvis nære for å få tett kontakt? Men nær alder er selvfølgelig ingen garanti for gode søskenforhold. Har selv 3 1/2 år mellom mine (4 år sånn skolemessig), og synes egentlig at det er for mye sånn med tanke på søskenforhold, men håper at det går seg til allikevel.
~sjiraff~ Skrevet 26. september 2008 #20 Skrevet 26. september 2008 Vi er 4 barn på 5 år og det er hovedgrunnen til at jeg egentlig ønsket med tette barn. Men nå ble det ikke slik pga andre faktorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå