Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Ser av skravle på DIB at noen mener at damen er berettiget til en ny bil fordi hun har fått firlinger... Resten av utstyret som "forlanges" kan jeg tildels forstå, men hvorfor skal det være selvsagt at hun trenger ny bil?!? Det er da mange i dag som ikke har råd til bil og må belage seg på offentlig transport! Og om hun ikke har sertifikat, skal hun da kunne kjøre gratis maxitaxi med ungene til de er store nok til å ta bussen selv? Nei, hjelp skal hun nok få, men hvorfor i helvete skal de sponses med vil, når handikappete nektes det samme?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 fordi hun har 5 barn som burde få plass i bilen, og fordi en verdag med 5 barn der 4 av de er nyfødte nok er forbanna tøff. og norge as brude gjøre alt for og gjøre værdagen hennes enklest mulig. har hun ikke førekort burde hun få hjelp på annen måte om hun trenger og forflytte på seg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 HI: jeg synes du skal forsøke å ta buss med 4 nyfødte. Eller gå til butikken med 4 babyer. Du er bra blottet for evnen til å sette deg inn i andres situasjon hvis du ikke fatter at det å være alene med 4 babyer gjør deg berettiget til vesentlig mer støtte fra det offentlige.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 "Buhu, huset mitt er ikke ferdig til jeg kommer hjem fra sykehuset!" Hva med de som får ett barn og ikke har et sted å bo? Kommer det offentlige med så mye hjelp til tak over hodet, da? Nei, de må klare seg selv og kan se langt etter en bolig tilpasset småbarn. Selv om hun har fire stykker, tar de ikke store plassen når de er så små. Skjønner ikke hvorfor hun liksom skal ha rett på ombygget hus også. Det da mange med fire og flere barn som bor trangt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Hvor i all verden har du det fra at handicappete ikke får bil?? Jeg jobber med multifunksjonshemmede og tro meg de får bil. De får også sydenferier (ikke behandlingsreiser men rene ferier), tempurmadrasser, støtte til fritidsaktiviteter osv. Selv den ene 5 åringen jeg jobber med, der hun mest sannsynligvis er skadet pga ekstrem alkohol bruk i svangerskapet får mor støtte til å bygge om huset og lage nytt bad for de få dagene i året hun har jenten hjemme. Så for de som antyder at en mor med 4 nyfødte ikke skal få hjelp, tenk over at det er mange som får hjelp selv om deres problemer er "selvforskyldte). En funksjonshemmet i bolig får mer utbetalt i mnd enn en hjelpepleier i 100% stilling, i tillegg får de bil, bostøtte og andre stønader. At en som setter 4 små til verden skal få litt hjelp av samfunnet synes jeg er helt i orden.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Herregud, hun får da hjemmehjelp og hjemmesykepleie som hjelper til med innkjøp, husarbeid og stell av de små. Jeg tror ikke dere er klar over hvor mye hjelp damen faktisk vil motta!! Hun får tilpasse seg livet som hun har og ikke forlange mer enn hun har behov for! HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 jeg vil nå anta at det er litt lettere og bo på et ikke barnevenlig sted med 1 barn en med 4 barn. spesielt når disse fire barna begyner og krabbe rundt og prøver og spise på alt.... hvorfor er det så farlig for dere at hun får hjelp egentlig?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Her er det noen skikkelige bitre kvinner ute å går, de hadde jo trodd at når de endelig fikk karret seg til uføretrygd så skulle de få alt opp i hendene - og når de så ikke fikk det. Herregud, da skal jo ingen andre få noe heller. Det som ikke unner andre noenting, fortjener ingenting. Jeg synes det er supert at hun får hjelp!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Jøye meg! Hvorfor er det så vanskelig å glede seg over at samfunnet funker slik at noen får den hjelpa de trenger? "misunnelse har knekt mange" sier de her jeg bor... Det er forrøvrig samfunnsmessig billigere å gi denne dama den støtte som trengs enn å la familien gå til helvete fordi ingen bryr seg...
fumlis og skrikerungene Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Jeg er enig med anonym 22:52. Jeg unner denne damen alt hun kan få;-) Enkelt og greit.
Bare™ Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Hun er alene med FEM barn!! Er det så himla vanskelig at hun får litt hjelp i starten da? Ikke uvanlig at foreldre med kronisk syke barn også får tilbud om hjemmehjelp. Sparker dere de som ligger nede i RL også?? Og hoverer ovenfor de for å fremheve hvilke helgener dere er? åååå blir så imponert altså!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Jeg håper hun får kjempemye hjelp til alt hun og de små trenger. Tøffe damen som føder 4 stykker på en dag. Hun kunne valgt abort, men gjorde det ikke. Hatten av for henne. Håper de samler inn masse penger for henne og de små, så de slipper å lide.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Vi har et funskjonshemmet barn, får ikke bil eller støtte til bil. Ikke har vi hjemmehjelp eller annen hjelp. Vi har 2100,- i mnd i hjelpestønad og må betale for full barnehageplass til tross for kun 7 timers opphold for dagen, da han MÅ ha egen assistent. Så heia velferdsnorge. Ser jo at vi kan se frem til han flytter i egen bolig og han får egne penger. Men, jeg understreker at jeg ønsker denne 4-lingmamman all hjelp og støtte hun kan få. En supertøff hverdag venter dem alle.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 Husk dette innlegget den dagen dere selv sitter der med enten flerlinger eller handicapet barn. Da tenker jeg dere er glade for at velferdsnorge har litt å tilby;)
Northernlights Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Håper hun får all den hjelpa hun trenger og vel så det =o) Tenk å få 4 friske småjenter på en gang! For en velsignelse.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 Hehe,jeg kjenner godt denne damen. Hyggelig hun,men kanskje ikke den skarpeste. Hun har hatt problemer med den ene hun har fra for,så tror hun trenger all hjelp hun kan få.Er ikke så ofte noen får firlinger,så la henne motta sponsing.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #18 Skrevet 27. september 2008 Men hva med de som har 4-5 barn i forskjellig alder da? Venninen min fikk først to barn, så fikk hun to barn til med kun ett år i mellom. Det vil si 4 små på veldig kort tid. DA får de ikke noe hjelp. Kriteriet er altså at barna må fødes på samme dag. 13 mnd. mellom er ikke godt nok. Enda hun sleit big time med å løpe etter den ene mens den andre hang på armen. Og de to eldste trengte sitt. De måtte ha ny bil, 4 senger, 4 barnestoler. Tror hun unngikk 4 bleiebarn, men 2 av de brukte bleie. Mannen jobbet døgnet rundt for å ha råd til dette. Og hun satt alene. Da har man familie til å stille opp.. heldigvis. Men all honør til en firling mamma. Jeg orker ikke tenke på tiden hun kommer til å ha fremover. Huff. Så hjelp fortjener hun.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #19 Skrevet 27. september 2008 Du kan ikke sammenligne dem som får med mellomrom.Det er da valgfritt!Prevensjon feks? Men når du blir gravid med 4på engang har du ikke så mye valg med unntak av abort,men er jo ikke alle som klarer den påkjenningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå