Gå til innhold

Til nå har det gått fint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen vet så er jeg alene med tvillingene og storesøster (snart 3 år) fra i går kveld til søndag kveld. Til nå har det gått helt fint. Alle tre oppførte seg pent etter at pappaen dro i går ettermiddag. Klarte å ha gi alle mat, få på dem pysj og i seng til kl 19.50 :)

Denne dagen har også gått flott. Alle barna våknet 06.10 og da stod vi opp, puuuh! Hadde så en tante her til å passe tvillingene når jeg leverte storesøster i barnehagen (før første gang!). Den samme tanten var snill å hentet i barnehagen på ettermiddagen. Tvillingene var greie med mor under dagen. Ikke så mye skriking og klaging, men klarte ikke å få dem i samme rytm, så de sov på skift og mor fikk ikke gjort noe husarbeid. Kvelden har gått greit. Storesøster har vært uvanlig grei og i seng kl 19. Oscar sovnet litt etterpå og sover fortsatt, så han skal nok ha litt mat til innen han forhåpentligvis sover hele natten. Henrik sovnet først kl 20.50 etter å ha spist 260 ml (!) - så hvis ikke han nå sover til kl 06 så skjønner ikke jeg noe...

Nå krysser jeg alt jeg har for at resten av helgen skal gå fint. Får litt avlastning av tante nr 2 i morgen, slik at jeg kan ta storesøster til butikken for å handle mat og lørdagsgotteri alene ;) Kanskje også bestefar titter inn og leker litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra - høres ut som om barna har skjønt at de skal oppføre seg pent mot mor :) Håper de har sovet i hele natt og at resten av helgen går like fint!!

Skrevet

Så bra..Høres ut som det går veldig fint..De vet mor er alene nå..hehe..!blir kos å handle litt godis da..

Jeg er alene ganske mye å,og det går helt fint..man blir vandt til det da..:)) samboer er borte ca 1 uke to ganger i mnd..

Skrevet

Høres jo ut som en kopi av min helg dette, jo! :) Bortsett fra at her dro mannen på torsdag og kom hjem nå, og at barna ikke akkurat la seg kl.21. Mine gjør det samme hver kveld: Conrad sovner kl. 23, Julia 01.00. De sover til mellom 7 og 8, spiser og sover igjen et par timer. Skulle så gjerne sett at de sovnet før om kvelden i stedet for å sove utover formiddagen. Vil gjerne høre hvordan dere får til dette.

Jeg har også fått en del hjelp mens sambo var borte. Begge søstrene mine har vært innom, og pappa var her på fredag så jeg fikk svømt. Veldig deilig å merke at man klarer å ta vare på dem alene synes jeg, Blir liksom ganske stolt! Og det er heller ikke så slitsomt som jeg hadde fryktet. Og ikke minst deilig å vite at det går ann og at neste gang er det min tur til å dra bort litt! :)

Hvor lenge var du foresten dårlig etter sist ks? Og hvordan dårlig var du? Gikk det over av seg selv?

Skrevet

Så fint at det gått fint hjemme hos deg og! Godt med mye hjelp. :) Vet hvordan det er med barn som ikke sovner for ut på natten, storesøster sovnet sjelden før kl 24 når hun var liten. Vet ikke helt hvordan man kan "snu" barna slik at de legger seg tidligere. Føler det er deilig å få litt kveld når de har sovnet, men det er rimelig slitsomt å stå opp kl 5 for å varme melk... Alt har en bakside ;)

Jeg hadde mye komplikasjoner med mitt ks, blødninger og streptokokker, som gjorde at jeg måtte fjerne stingene og gå med åpent sår en stund. Så det tok litt lenger tid for såret å gro, naturlig nok. Men det tok som sagt noen måneder før jeg kunne gå normale promenader uten større problem. Innen dess føltes det som knivstikk i såret når jeg gikk. Smertene forsvant av seg selv etterhvert men også etter mange måneder kunne jeg innimellom føle litt små stikking i arret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...