Gå til innhold

Lurer på andres mening om dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uforsvarlig å få barn når mannen nettopp har begynt i fast stilling og fremdeles har en prøveperiode på 6mnd (tjener 850 i året), og hun studerer?

Har en venninne som har denne diskusjonen med mannen sin. Jeg mener at det ikke egentlig er noen grunn til å vente hvis de begge to er klare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er det egentlig 100% forsvarlig å få barn?

Skrevet

Det tenker jeg også.. er liksom aldri bra for økonomien å få barn.

HI

Skrevet

Passer aldri perfekt ;o)

Men alle har jo prøveperiode i førsten, så jeg hadde ikke ventet av den grunn :o)

Skrevet

Ja, hvorfor skulle de ikke kunne få barn av denne grunnen? Et svangerskap tar 9 mnd, og mannens arbeidsgiver får neppe vite om det før hun er 4-5 mnd på vei om det skulle ha noe å si. Om mannen har god arbeidsmoral og ikke av den grunnen har noen risiko for å miste jobben kan jeg ikke se problemet.

Det eneste måtte være om bedriften er en nedgangsbedrift som de nyeste ansatte må gå først ved nedskjæringer i bedriften, men dette er vel heller lite trolig siden de har ansatt han.

Studenter har vel også klart å studere med barn før. Nå må vel heller diskusjonen være hvor tidlig hun kan begynne å studere igjen, og om de er villige å få baby mens hun studerer, noe som sikekrt kan være tøfft. Men det går nok.

Jeg har ei venninne som fikk barn mens hun studerte, babyen hadde kolikk, og det kan ikke ha vært særlig lett for henne å gå på skolen når babyen var veldig liten, hadde skreket hele natten og hun sannsynligvis var utrolig trøtt og sliten. Men hun er i dag lege, og begynner i jobb 1. oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...