Gå til innhold

Trenger litt råd jeg .. :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et lite ønske om å være en familie med bf, selvom jeg veit det ikke kan funke. han er totalt uinteressert i barnet, og ruser seg nok antagligvis.ville liksom at barnet mitt kunne vokse opp med pappan sin. men håpet har vært der!! Men nå har jeg møtt en utrolig herlig mann.

Men spørsmålet er : noen andre som er i den situasjonen at den nye mannen blir pappa? ungen min er så liten at vis jeg går inn i noe med en ny mann så vil h*n antagligvis se på det som den andre av foreldrene, iog med at bf ikke har noe særlig samvær. men er så redd for at dette er feil for barnet mitt :/

Nå er jeg skikkelig frustrert, men deilig å få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi er 3,5 år da, så er litt forskjell, men her kommer også en evt ny kjæreste til å bli "pappa". Bf har ingen kontakt og så langt har han heller ikke vist noen interesse for å komme i kontakt heller. Jeg har valgt å snakke med snuppa hele veien om hvem pappa er, og den dagen jeg får meg ny kjæreste hvor hun skal involveres regner jeg egentlig med at han blir pappa ganske fort fordi savnet etter pappa er ganske stort her for tiden.

I ditt tilfelle er jo ungen ganske liten og da kan h*n jo bare ha to pappaer da? Hvis det går greit for alle tre:)

lykke til!!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja er ikke noe bedre enn at h*n har kontakt med ektepappa , men det jeg er redd for er at h*n vil bli forvirra over hvem som er hvem. . h*n er for liten til å forstå nå, og ser jo bf så lite at han sikkert ikke husker han noe særlig!

Lykke til dere og :)

Skrevet

Heisann!

Vanskelig å gi noe svar på hvordan dere skal løse dette. Som med det meste er det inget fasitsvar..

Jeg har lurt litt på hvordan det blir selv når den tid kommer her. Nå er det slik at jeg og bf har et utrolig godt forhold, han er veldig glad i sønnen sin og skulle gjerne fått til å vært mere sammen med ham enn det som lar seg gjøre akkurat nå. Vi er veldig klare på at selvom det er sjeldent de ses så har han bare EN pappa. Enda er han kun drøye året og det kan hende det kommer en mann inn i bildet mens han enda er så liten at han egentlig ikke forstår. Men jeg lager pekebøker ol. og vi snakker masse om pappa. En evt ny mann vil bli omtalt ved fornavn og man får bare forklare igjen og igjen at mamma og pappa var glad i hverandre, men at vi fungerte best som venner og at mamma og pappa derfor har andre kjærester.

Om han hadde vært helt ute av bildet, ikke no samvær og vi ikke hadde kontakt med noe familie på den siden engang kan det jo hende jeg hadde tenkt ganske annerledes og latt barnet etterhvert velge det som var naturlig for h*n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...