Gå til innhold

Litt redd bare --- :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok en positiv test om mandagen og ble selvfølgelig sååå glad :)Hadde murringer i magen i mange dager men nå har det brått sluttet.Heller ikke tegn på kvalme eller andre graviditetssymptomer.

Jeg vet at dette kan være normalt ,men blir likevel så utrolig redd for å miste den lille spiren min.Begynner man å blø uansett om man mister?Man kan ikke gå rundt og ane fred og ingen fare vel !?

Ha en fin kveld og kos dere med magene deres:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen erfaring selv, men har lest om noen som ikke har bynt å blø men allikavell så er det ikke liv.. men det er jo sikkert så få... så kos deg med at du ikke har symtomer du, kvalme å sånn er no dritt.. hehe ta en test til da vell, dra til lege å mål hcg nivå...

lykke til

Skrevet

ÅÅå, jeg vet så alt for godt hvordan du har det!

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt, så fram til ultralyden i uke 13+5 var jeg sikker på at jeg ikke var gravid. Eller hadde mistet uten å blø. Selv om jeg vet det virker helt umulig for deg å gjøre nå: prøv å slapp av og ikke bekymre deg så mye! :)

(Jeg måtte bare kutte ut bim en stund, for man leser OVERALT her inne om alle som mister. Det er selfølgelig kjempetrist og en del av virkeligheten, men man behøver ikke å gjøre seg selv mer bekymret enn nødvendig)

Så engang en kjempefin statstikk her inne om hvor stor sjanse det er for at det går bra. For det er mye større enn du tror :)

Skal se om jeg finner den til deg!

Lykke til videre, og GRATULERER med graviditeten :)

Skrevet

Hentet fra "viktig info"-tråden inne på 1. trimester:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...