Gå til innhold

Påkledning og dagbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme med sønnen min og passer samtidig en gutt på samme alder. Vi bor i oslo, og de siste dagene har det vært nesten sommer temperatur. Synes i utgansgpunktet de kler litt vel mye på sønnen sin, men de siste dagene har det vært helt ekstremt. Jeg ønsker å respektere deres ønske om å godt med klær på, men nå virkelig svetter han. Problemet er at jeg får litt negative tilbakemeldinger hvis han ikke har på seg det de ønsker. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg trosse foreldrene å kle av ham, eller skal jeg la ham svette? Synes dette har blitt litt vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare si at han svetter, og spørre om de har en tynnere lue og tynnere jakke?

Si at unger er aktive, og sitter ikke særlig mye i ro, så de blir gode og varme når det ikke er så kaldt ute!

Hvis du spør om de har noe tynnere, så kan de ærlig talt ikke reagere negativt, for da viser du at du likevel ønsker å ha klær på ungen, og ikke la han gå uten..

Skrevet

Han har tynne klær, men mange lag! Jeg mener at det er foreldrene som har det siste ordet, men det virker som om de ikke skjønner at temperatuen om morgenen når de leverer er en helt annen enn når vi er ute midt på dagen. Jeg har tatt av ham noen dager, men så kom de uventet litt tidligere enn dag og møtte oss på lekeplassen. Følte meg tatt på fersken, og det var litt ubehagelig...

Skrevet

Så lenge de ikke opplever at ungen er kald og fryser når han blir hentet synes jeg ikke de har så mye de skulle sagt. Du får heller si til de om de klager på dette at det var så varmt i dag, og at han var svett.

Jeg har litt motsatt problem i barnehagen, synes de kler på lillemor for mye. Har kledd på henne tykke ullklær utenpå body, longs og joggedress oppi vinter voksipose på høst/vår og milde vinterdager.

Skrevet

Du må da si ifra!! Selv kler jeg på poden MASSE om morgenen når jeg leverer fordi det er kaldt. Men dagmammaen er kjempe flink til å kle av utover dagen etter temperatur og vær.

Det er jeg glad for...ellers hadde han smeltet bort.

Kan godt hende det er vanskelig for foreldre som er inne hele dagen at det skal bli varmere utover dagen.

Nei...si fra...det hadde jeg satt pris på!!

Skrevet

Ja kjenner igjen denne problemstillingen fra den gangen jeg var dagmamma selv. De fleste foreldre er fornuftige, men...! hadde en stakkars unge som måtte gå i tykk vinterdress mens vi andre gikk i olabukser og jakke!!! Tykk lue måtte hun ha også stakkar. Hun gråt hver dag når vi var ute, men mamman kunne komme når som helst, så...

Det er vanskelig når man er alene og ikke har "faglig kompetanse" å støtte seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...