LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Har det ikke selv, men er hos en venninne nå, og vi kom til å snakke om det. Jeg mistenker sterkt at hun kan ha det, men hvordan finner man det ut? Er det en serie med tester, eller blodprøve eller hva? Det som gjør det så åpenbart for meg, slik jeg kjenner til pcos er bla at de brukte 2,5 på å få til baby, hun sliter mye med overvekt (vanlig slanking hjelper ikke), hun har en del maskuline trekk som kraftig hårvekst og dypt stemmeleie osv. Men altså, hvordan går hun frem for å finne ut av det?
tudelideisann Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Hun må til gynekolog og ta blodprøver. Og ultralyd av eggstokker for å se om hun har mange cyster.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2008 Okei, takk for svar. =)) Hun skal kontakte fastlegen til uka og se hva de kan gjøre. Er ikke gynekolog her hun bor, men de henviser vel så hun får det dekket. Hun var på innvendig UL når de prøvde å bli gravide, men alt var fint da. Siden ble hun gravid, og det er i grunnen etter fødselen hun har både lagt på seg og det andre som stemmer med pcos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå