Gå til innhold

hmmm lurer litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor fort kan man bli gravid etter man har født?

har en datter på 2mnd å har dn siste tiden hatt samme symptomer som da jeg gikk gravid med henne...

Videoannonse
Annonse
Gjest MiniMagenMin
Skrevet

så fort "egg produksjonen" er igang igjen...kan skje alt fra med en gang til flere mnd etterpå som jeg har forstått det..

finnes jo barn som er født innen samme året..:P ex. jan og des.

Skrevet

Det er vel individuellt fra person til person. Kommer nok litt ann på om du full ammer, om du gjør det er det lite sannsynlig at du blir gravid så lenge du gjør det. Om du ikke ammer kan du jo bli gravid så snart du har eggløsning igjen, du kan jo derfor bli gravid før du får mensen tilbake siden eggløsninga kommer først.

Har du vært på 6 ukers kontroll og fått/fått tilbud om prevnsjon?

Vet forøvrig om søsken som er født med 10 mnd mellomrom, vet da ikke noe om mor da ammet, og jeg mener den yngste var endel for tidlig født.

Ta en test da, så får du jo ganske fort svar, eller vent noen dager for å få et sikrere svar om du ikke har hatt mensen og kanskje derfor ikke vet når du har hatt eggløsning.

Skrevet

Som de over her sier, varierer dette veldig fra person til person.Det enkleste er å ta en test. En venninne av meg ble gravid igjen 6 uker etter fødsel. Hun ammet ikke.

Personlig har jeg ikke fått igjen mensen før jeg helt har sluttet å amme. Mellom nr 1 og 2 droppet vi tidlig prevensjon fordi vi ønsket to tette. I denne perioden følte jeg meg ofte gravid fordi jeg var så ofte kvalm og trøtt. I tillegg kjente jeg spark/fantomspark i magen...Det ble en del tester, men alle var negative helt til jeg ble gravid igjen da nr 1 var 13 mnd.

Men ta en test så vet du sikkert:-)

Skrevet

Det er MANGE som blir gravide nesten med en gang etter fødsel fordi de regner med at de ikke kan bli gravide mens de ammer! Jeg ville stolt like mye på det som på "trygge perioder" ellers...

Skrevet

ja får ta en test i mårra....har enda ikke fått mensen tilbake...å ja jeg ammer....

har bynt å reagere på lukte å sånt slik jeg gjorde da jeg gikk gravid med jenta....

spent nå...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...