-MtG- Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Det er absolutt ikke for sent enda, da jeg ikke har termin før i januar, men vi har bestemt at lillegutt i magen skal hete Michael. Jeg synes det er et helt fint navn og sambo har hele tiden likt det navnet veldig godt, men jeg er liksom ikke forelsket i det hvis dere skjønner. Har en liten gutt fra før som heter Gabriel. Det er det fineste guttenavnet jeg vet om og er veldig fornøyd med det. Så synes jeg kanskje at Michael og Gabriel er alt for likt? Hva synes dere? Og hvor vanlig er det at man velger et navn man ikke er 100% sikker på? Blir man mer glad i navnet etterhvert eller bør vi velge et annet? Huff...Ikke lett dette her. Kanskje bare kalle ham gabriel2.....
LilleVackreAnna Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Men dere må jo ikke bestemem dere 100% før babyen er født! Kanskje er han en Michael -eller kanskje ikke. Ikke ta sorgen på forskudd, og ikke lås dere helt enda med navn. Det ER vanskelig å velge!!
Gjest Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 du er ikke alene om å føle det slik! hver gang vi har bestemt oss for at DET skal babyen hete, så går det 2-3 uker, så hater jeg navnet! blir liksom lei av det, og det er ikke "bra nok" eller "spessielt nok" for min baby. Men nå er det bare 6 uker igjen til termin, så jeg har slått meg til ro med et navn nå (selv om jeg ikke liker det lenger), så får vi se om det passer bbyen som kommer Jeg synes michael og gabriel er fine navn på to brødre jeg.. synes ikke de er spessielt like heller. Blir sikkert mye enklere etter babyen er født, selv satser jeg iallfall på det!
-MtG- Skrevet 26. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2008 Tusen takk for svar. Spesielt det med at Michael og gabriel går fint sammen. Ble litt mer sikker igjen nå Tar gjerne imot andre innspill også altså.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg syns også Gabriel og Michael passer fint sammen Men du må kjenne på magefølelsen. Tror ikke jeg ville valgt ett navn jeg er usikker på... Tenk hvis man ikke blir glad i navnet etterhvert da? Vi har endel alternativer klar, men kommer ikke til å ta endelig avgjørelse på navnet før babyen er født. Forestiller meg liksom at når babyen blir født "bare vet man" om navnet er riktig eller ikke. Så dere trenger jo ikke forkaste Michael helt, men kanskje finne noen andre alternativer i tillegg? Så bestemmer dere når gutten er født Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå