Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg venter min første lille nå, Lurer på dette med amming hjemme mens vi har besøk, er det frekt å gå vekk i et annet rom å amme? Ser mange sitter i stua å ammer selv om vi er på besøk, men tenker at når jeg skal amme selv vil jeg være alene, dersom det er svigers eller andre godt voksne folk der som jeg ikke kjenner like godt, om jeg sitter med venniner er det liksom ikke så farlig om jeg ammer for min del tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Nei,det er ikke frekt.Du skal gjore det du synes er mest behagelig for deg og barnet. Jeg pleier å gå bort når jeg ammer,for da slapper jeg helt av og stresser ikke om jeg spruter melk på klærne.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Nei, det synes jeg ikke er frekt i det hele tatt! Jeg gikk alltid inn på soverommet og ammet de første ukene med min, hvis vi hadde besøk. Jeg måtte ha masse puter og vi knotet en del med ammingen den første tiden, og det var jeg ikke bekvem med å vise for besøkende. Så lenge du forklarer at du vil være alene, så må folk bare akseptere det. Det er jo ditt hjem. Etterhvert, da vi ble mer vant og jeg greide å dra puppen frem mer diskré, begynte vi å amme foran folk. Mitt råd er, ta det som det kommer og gjør det på en måte DU trives med.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Nå må det ikke bli et press på at man MÅ amme offentlig, heller da! Jeg foretakk å sitte i fred og ro, bare baby og meg. Da kom melken lettere, og både jeg og baby slappet av. Det er det som er poenget med amming, ikke å vise seg fram. Og ingen har RETT til å SE PÅ mens du ammer!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Tusen takk for svar.. Er ikke like lett å vite hva folk forventer når en får barn.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 det er ikke frekt nei!mer behagelig og avslappenes det da.godt for babyen det da og ha det stille rundt seg da.ikke mange som kikker og prater og ler.hjemme så satt jeg meg litt vekk inne i stua og sånt da.var ikke midt i glaninga.mange syns det var rart,men det bryr ikke meg nei.gjør nok sånn med neste også.er ikke den som liker å vise meg heller nei.
Pappalille Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Nå er ikke jeg en som bryr meg om en pupp eller to, men kanskje enkelte av gjestene dine til og med ville synes det var helt greit at du tok noe såpass intimt vekk fra den sosiale sammenhengen =)? Da snakker jeg jo om folk som ikke kjenner deg veldig godt. Jeg synes det høres ut som en helt naturlig og lur ting å gjøre =)
susemor-3 små Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Klart det ikke er frekt. Jeg går selv i et annet rom hvis det er eldre til stede. Frister ikke å amme foran snuta til svigerfar liksom, hehe. Det viktige er at du og babyen sitter godt og ikke blir forstyrret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå