Gå til innhold

Hm.. Hvordan vasker dere undertøyet deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ferie sammen med noen i sommer.. og da vasket vi klær sammen pga dumt å kjøre halvfulle maskiner.. og da jeg skulle vaske snuppen og forøvrig også våres t-skjorter, sokker.. kom hun med sine t-skjorter og sokker o.l.. men også TRUSER!! dette var 40 graders vask... syns det var litt rart jeg..

trodde de fleste vasket undertøy på 60 grader... ?skjønner jo at noen silketruser o.l. kanskje ikke egner seg på 60 grader da men..

bare lurer på hvordan dere vasker.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å vaske det som kan vaskes på 60 grader av undertøy. Går tåfisen bort på 40 grader da?? Trusene mine er jo ikke direkte skitne når jeg bruker truseinnlegg hele tiden, men vasker de på 60 grader for det. Men jeg har noe undertøy i silke o.l. som jeg er litt redd for, DET vasker jeg på 40.

Ellers vasker jeg av og til handkle og sengetøy på 95 grader og av og til 60 :))

Skrevet

Vasker underbukser nesten konstat på 80 grader, jeg. Samme hva som står på merkelappen. Har vært plaget en del med sopp i underlivet, og da jeg begynte å vaske underbuksene så varmt, tok jeg knekken på dritten.

Gjest MiniMagenMin
Skrevet

det undertøy som ikke tåler min. 60 grader, bør ikke brukes som undertøy, da det alderi blir så rent som det bør bli når det er snakk om undertøy.

varsker alt vårt på 60 jeg ja, også sengetøy.

i ny og ne vasker jeg på 80-90 grader...

Skrevet

Jeg vasker også på +60 grader. Ganske mye av det andre tøyet også. Barnetøyet blir ikke skikkelig rent på 40 grader, så det som ikke tåler mer, er ikke verd å ha mener jeg. Selvfølgelig tar jeg godt vare på spesielle plagg, pentøy og strikket tøy, men barnehagetøyet må tåle en del.

Skrevet

vet det er mange som vasker undertøy på 40grader fordi "de fleste" bakterier dør ved den temperaturen..

men det er ikke bra nok for meg, jeg vasker ALT undertøy, kluter o.l på minimum 60 grader!

synes kanskje 40grader er på kanten uhygenisk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...