Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 De siste 2 nettene har jeg våknet opp med muskel krampe i leggene.Herregud hvor vondt det er.Nesten sånn at jeg gråter imens det står på.I dag er leggene ømme og det gjør vondt å gå.Er det noe jeg kan gjøre for å ungå flere sånn vonde overraskelser om natta?
Ludviginne - mamma!! Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Sov nesten ikke noe i natt, hadde "rensel" i føttene. Prøvde å legge de høyt, men det hjalp ikke mye. Måtte ligge og røre på de hele tiden, men ble lei. Tror kanskje det du har, er senestrekk, som visstnok er ganske vanlig i svangerskap... Finnes ulike kjerringråd, men vet ikke om noen fungerer. Prøv å strekke foten ut, og løft tærne opp mot deg.
Canutte Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Har hatt akkurat disse plagene mass i mitt svsk.. Et tips er å ta magnesium, men ville først snakket med jordmor/lege om det før du evt starter. En annen ting er å tøye foten og tærne før du legger deg. Jeg sitter her ikveld med en vond legg etter en slik oppvåkning igår morges. Og har hatt vondt når jeg går ja! Da hadde jeg ikke hatt dem på flere uker. så jeg føler med deg! Når jeg våkner med det så masserer jeg foten og prøver bare å slappe av til det gir seg.
kest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Har også problemer med leggene. Har våknet midt på natten og hatt så vondt. Det som har skremt meg er at bena blir helt stive og jeg klarer ikke å bevege på dem. Har snakket med jordmor om dette og ble rådet til å begynne med støttestrømper på dagene. Etter at jeg gjorde det har jeg kun hatt en slik hendelse om natten. Verdt et forsøk. Disse strømpene skal bedre blodsirkulasjonen ved å skape et press nederst ved ankelen slik at blodet blir transportert oppover i bena. Da blir de ikke så tunge.
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2008 Jeg har støttestrømper liggende så det skal jeg prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå