Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 På meg selv altså (normalt frisk - 31 år - he he) Har vært forkjølet i ca 2 uker nå, og jeg håpte det skulle gi seg nå. I stedenfor ble det betraktelig verre i går kveld. Fikk noe feber (ca 38,5) og sinnsykt sår hals. Oppdaget i dag at jeg har disse hvite flekkene på ene mandelen, og nå i ettermiddag siger feberen på også (fryser i hjel :-/) Er det streptokokker, tror dere, eller bare halsbetennelse? Liker svært dårlig å gå til lege når det gjelder meg selv - he he...
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg får alltid påvist streptokokker når det hvite belegget kommer. Har perioder jeg er veldig plaget, gjerne tre runder på ett par mnd.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Ville dratt til legen å få tatt prøve av "flekkene", eller i hvertfall en CRP, er trolig bakterie belegg og ikke usannsynlig det kan være streptokokker som er vanlig halsinfeksjon. Men det vet man ikke før man har sjekket det. God bedring, ikke noe særlig med halsvondt, og spesielt hvis man har fått en halsbetennelse.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Å nei, ikke si det... :-( Kan ikke se for meg noe verre enn å tilbringe fredagskvelden på legevakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå