Gå til innhold

Mistet eller ikke? !

Gullimagen (og en på fanget)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt for 6 uker siden, og har vært i skyene siden... I dag var første ultralyd. Skulle vært ca 11-12 uker på vei, men fosteranlegget var på 3 mm, og fostersekken 18 mm på det største.. Legen kunne ikke si noe om jeg har mistet eller ikke, må ta flere prøver om en uke. Blir en helvetes uke!! Jeg lurer vel egentlig bare på om det er mulig at jeg mistet veldig tidlig, og at jeg er gravid på nytt. Jeg vet jeg må vente meg det verste nå, men det er for tungt. Gullet mitt kan ikke bare forsvinne. Fra å sveve på skyene ligger man nå levende begravd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg tok en ny test i dag, og den er fortsatt positiv. Skjønner ikke dette. hvis jeg mistet tidlig, hvorfor er fostersekken og fosteranlegget fortsatt der? eller er det ny start på noe nytt...?

Skrevet

Hej..

Det låter som du haft en MA, jag hade det när jag var 12 uker på vei. Fostret hade gitt opp i uke 7. Allt foruten fostret var i uke 12, alltså fostersekk å fostervann. Testet positivt på graviditetstest 5 uker etter utskrapning.

Hoppas verkligen för din skull att jag tar fel å att du e gravid!!!

Kram å lycka till

Skrevet

Ja, jeg vet det er det som er mest sannsynlig.. Uff, det er tungt!

Takk for oppmuntrende ord!

Skrevet

Ja det är det värsta besked jag fått.. helt förfärligt. Men det positiva hos dej e ju att läkaren inte helt kunde si att det var en MA, jag fick veta det direkt. Kanske du e kortare än du trodde el att det e en ny graviditet.

Skall du tebax på ny UL?

Skrevet

Ja, fikk time om en uke. Det er privat, så jeg fikk ikke time før. Jeg skal ringe til sykehuset i morgen og høre om det kan sjekkes ut før. Jeg klarer ikke å leve på vent i en uke når det antakeligvis er dødt. Jeg trenger egentlig bare et svar. å leve som spørsmålstegn om noe sånt er for tungt i en hel lang uke.

Skrevet

Heisann,

Har det omtrent like dan, men skulle kanskje vært mindre på vei. Vet ikke. Har nemlig ikke fått igjen mensen fra forrige fødsel for 18 mnd siden. Skulle på UL for å sjekke hvor langt jeg var på vei for en uke siden. Det var en fostersekk der og ett eller annet bitter lite, men så lite at han ikke fant det noe vids i måle en gang... Pluss at jeg hadde en blødning i livmora, som ha ikke likte. Fikk ny time i dag (etter en helt forferdelig uke), men han kunne fortsatt ikke si mye annet enn han trodde dette var en MA, men ville ha meg tilbake om en uke igjen for å være helt sikker... Han gav med vedlig dårlig ods, så har vel innsett at det ikke er noe mer, men han sa, det har skjedd undere før... Denne gangen målte han, men sa det var vansklig, var liksom bare en piksel stor (altså en prikk på sjermen).

Bad om å få HCG blod test for å se om det var stigning(som jeg har lest her at mange andre har fått), men det sa han at ikke var til å stole på da livmoren fortsatt kunne vokse, og tro at den var gravid, og fortsatt produsere hcg selv om man bar på et dødt embrio.

Lykke til, jeg vet hvor kjipt du har det....

Skrevet

Det er umenneskelig å gå vente på den måten da! Jeg trenger et svar. Jeg lurer på om sykehuset har forståelse for slike saker, og lar meg komme inn på en lørdag? Eller må jeg vente til fastlegen er på jobb på mandag? Klarer ikke å vente i en uke til privatlegen har tid til meg. Dessuten gjorde han jo ingenting for de 500 kr han fikk i går. Sjekka at det var for liten prikk, og kom igjen om en uke.. Dr Heggelund skulle liksom være flink han.

Bor i Akershus. Tror dere det er noe mulighet for at de lar meg komme innom i helgen for å bli ferdig med saken? Jeg er helt ute av meg.. Kan ikke sove eller spise eller noe. Hvem kontakter jeg i såfall?

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en del blødninger i forrige svangerskap som endte i MA. Jeg dro på legevakten hver gang og de fikk meg inn på ullevåll til UL!. Var der også en lørdag... Hadde jeg vært deg hadde jeg reist på legevakten, og bedt om at de ringer sykehuset og hører om du kan få komme på gyn avdelingn der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...