Gå til innhold

ang barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farn til sønnen min sier han ikke trenger betale barnebidrag nå siden han bare har inntekt på 4500 kr i mnd..Stemmer dette? og vil man isåfall få igjen for alle mnd man ikke har fått når han da får seg jobb og bedre inntekt?

Skal ringe nav selv å spørre på mandag, men tenkte jeg kunne spørre her først å få svar fortere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man tjener så lite har man for liten inntekt til å ha bidragsevne. Han slipper derfor å betale bidrag, men du kan ha krav på bidragsforskudd fra nav. Fullt forskudd er litt over 1300 kr/mnd, og så reduseres det avhengig av inntekten din.

Når far evt får seg jobb og høyere inntekt beregnes bidraget på vanlig vis. Jeg tror dette skjer automatisk (nav vil jo ikke betale mer enn de må), men du kan jo også be om en beregning når han har fått jobb, eller dere kan inngå privat avtale.

Skrevet

Dersom bidraget er fastsatt til en viss sum, så er det dette gjelden blir bygget på dersom han ikke betaler. Han må søke om endring i bidraget, dersom han vil betale mindre;) Det er ikke noe han bare kan bestemme seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...