3barnsmamma<3 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Kjøpte bekkenbelte i dag, tenkte å prøve dette siden jeg til tider har store smerter i bekkenet. Prøvde det på, men synes magen ble helt deformert av det. Gravidmagen ble plutselig ikke så fin lenger, fikk liksom et "hakk" nederst. Og det er sikkert bare en vanesak, men jeg synes dte var litt ekkelt å ha det på når jeg sitter. Så, hva gjør jeg galt? har det på etter "bruksanvisningen".
babelin Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Det er viktig å plassere beltet "under" magen. Det skal hvile på bekkenet og gi støtte der, og ofte plasseres det litt for høyt. Kan det være at du har gjort det? For å plassere det riktig kan du kjenne at det plasseres under "hoftekammen" på bekkenet. Kan være greit å ta kontakt med f.eks. fysioterapeut i kommunen for å få mer info ang tilpasning. Er selv fysioterapeut og hjelper gravide med dette ofte:o) Beltet skal også helst brukes når du skal være i aktivitet, og tas av ved hvile. Noen synes beltet gir avlastning gjennom at det " holder magen oppe", men det skal egentlig gi en påminnelse på hvilke bevegelser du gjør som kan oppleves som provoserende for bekkenet. Det vil strammes når du gjør bevegelser som kan provosere, og der av gi deg en påminnelse om å være obs på disse, og kanskje bremse opp litt, ta pauser osv.
3barnsmamma<3 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2008 OK, takk skal du ha. jeg skal prøve meg litt mere frem. Det står at det skal plasseres ca 8 cm nedenfor navlen. Har jeg navlen høyt da, for 8 cm nedenfor navlen er ikke under min mage....
babelin Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Syns det var litt rar bruksanvisning, for 8 cm under navlen vil jo variere alt etter hvor langt du er på vei. Et bekkenbelte skal ikke ligge på magen for det skal jo gi støtte på bekkenet. Anbefaler heller at du plasserer det på hoftekammen og under magen. Da blir det heller ikke så ubehagelig for magen. Husk å stram det godt:o)
3barnsmamma<3 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 Tusen takk for hjelpa! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå