EierIkkeFantasi Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 har alltid vert litt surklen i brystet men det er vanlig for babyer sier alle .. nå hoster han og mister pusten altfor ofte.. skal få henvisning til astmasjekk på man.d. legen ville egentlig vente en mnd og se.. men dette går kke lenger. vi må altfor ofte dunke pusten tilbake på han det er like jævlig hver gang.. andre som har opplevd dette ? spes når han kaver da men også ellers...kommer det mer idag eller helga drar jeg rett på legevakten, kan de ikke sjekke sånn skikkelig med en gang ? vi har da ikke tid til og stå på evnt venteliste etter henvisningen.
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Uff.. har ikke opplevd det eller vet noe om det men har opplevd at gutten min på 4 uker sluttet og puste.. det er helt for j**** Stol på magefølelsen din og ikke nøl med å dra til legevakten eller legen! Lykke til og håper dere slipper å vente!
roxanne Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Hadde en episode med pustesatans da datteren min var to måneder. Heldigvis så fikk vi i gang pusten igjen på henne. Ble innlagt på barneavdeling til utredning. 24 timers pH registrering av maveinnhold gav svaret. Det viste seg å være melkeproteinintoleranse, hun tålte ikke MME. Da hun gikk over på Nutramigen ble hun helt frisk igjen. Jeg ammet ikke pga. at jeg hadde tvillinger, vi kom ikke ordentlig i gang. Men selv om barnet får morsmelk så kan det lekke kumelksproteiner over i morsmelk (fra de kumelksproduktene mor inntar), noen barn kan jo reagere på dette. Jeg ville ikke godtatt å vente på dette, hvis jeg var deg. God bedring, håper dere finner ut av det.
roxanne Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Huff da, det kom en a for mye - selvfølgelig pustestans.
EierIkkeFantasi Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 takker dere for svar var det kun pustestans eller i forbindelse med hosting og liknende? huff det er skikkelig ekkelt. og utrolig frustrerende at ingen tar det på alvor.han er 10mnd nå og det er først nå i det siste han har begynt og miste pusten men hva gjør vi da.må jo stå på venteliste og er redd det kan ta for lang tid.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Dette høres ikke ut som en utredning som kan vente??? Husk at legen bare får et øyeblikksbilde av barnet, hvis mammaen føler at noe ikke kan vente, så kan det som regel ikke det. Ikke gi deg du.
roxanne Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Datteren min fikk pustestans etter at hun hadde drukket MME, hun ble helt livløs. Ikke hoste i den sammenheng, men hun fikk påvist astma i forbindelse med mye hosting om natten. Dette ble også bedre etter at hun fikk riktig ernæring. Jeg forteller bare om mine erfaringer. Sønnen din kan ha en helt annen problemstllling. Det kan jo være noe annet han reagerer allergisk på.
roxanne Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 PS mot hosten/ astmaen var det Ventoline og Fluitide på babyhaler som hjalp veldig bra. Rart ikke legen har prøvd ut det (eller tilsvarende medisiner) på sønnen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå