Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 bestefar er død ,han har etterlatt seg et testamente til fordel for min søster og meg.Men hun har testamentet da vi ble enige om at hun skulle ha i bankboksen sin .Men det var før hun forsynte seg av mine penger og mamma sine før hun døde.vi har vært uvenner pga av dette + at hun også tok smykker av meg.Vi ble sånn tåelig venner pga at vi måtte orne begravelse sammen .Men hun har testamentet i veska gidder ikke å levere av en eller annen grunn,og har beholdt begge settene med husnøklene hans ,vi arver huset også.Hun har vært å leta etter penger ,for datteren hennes har sagt til meg.Hun fikk ordna seg fullmakt før han døde på bankkonto hans,for å betale regninger ,plutselig ville hun ikke ha fullmakten lenger rart???? Og nå så leverer hun ikke testamentet? jeg spør hvor for hun svarer har ikke hatt tid ,og jeg sier jeg kan levere nei vi kan gå sammen sier ho men føler meg dårlig i dag ,og sånn er set hver dag .Når jeg nevner nøkkel sier hun jeg finner dem ikke .Hva hadde dere gjort gått til advokat? Ender med uvennskap nå igjen :-(
Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Skjønner ikke en dritt av det du skriver? Og på grunn av av?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Beklager å si det, men var veldig rotete dette her:S "Men det var før hun forsynte seg av mine penger og mamma sine før hun døde." <--- hvem flere er det som er døde siden du skriver hun? Uansett, om søsteren din holder på slike ting ville jeg gått til advokat ja. Ikke for å skape uvennskap men for å få orden på ting en gang for alle. Desverre er det slik at mange familier splittes fort når det kommer arv/penger med i bildet, noen blir veldig griske og vil gjerne beholde alt selv. Dette er selvfølgelig ikke riktig, og det vil nok søsteren din også skjønne etter hvert. Gå i alle fall til advokaten, så får han hjelpe å ordne opp mellom dere. Kanskje du burde gi beskjed til henne først. At enten så får dere gå å levere testamentet ilag, ellers må du kontakte en advokat slik at dere får saken ut av verden og på en måte blir ferdig med det. Men si det selvfølgelig på en saklig å fin måte slik at det ikke blir krangling av det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Jeg skjønner ikke hva du mener... Uansett må hun jo levere testamentet en dag, for å få sin del av arven.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Herregud da kvinne! GÅ TIL ADVOKAT!!! Hvorfor skal du være snill når hun oppfører seg sånn? Jeeez... er det i det hele tatt noe å tenke på? Hvis hun hadde vert så opptatt av vennskapet deres, hadde hun vel ikke gjort som hun har?
Gjest Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 hallo hun prater om arv , et tetamente, og søsteren sin ,er det så vanskelig å lese ,jeg som er så tett i nøtta har til og med skjønt det hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 unnskyld jenter at jeg skriver så rart ,men jeg har svekket syn og blir mye rot,ser ikke helt hva jeg skriver,prøver å konsentrere meg men ,blir ikke riktig liksom .Ja må nok kontakte advokat.Og til deg over her et sted da jeg mente hun ,mente jeg mamma ,hun er også død.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 ja sant det hun oppfører seg som en ræv ,så mandafg kontakter jeg advokat.Så får vi se grunnen da .Kjenner jeg henne rett skjuler ho noe faenskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå