Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg synes uttrykket hoeres litt snaalt ut. Offentlig amming liksom? Jeg har ammet ute, men ikke offentlig, for jeg har da alltid soerget for aa vaere saa diskret at folk knapt kan ha skjoent at det var amming paa gang. Men uansett synes jeg det er helt greit, ogsa varianten med aa bla fram puppen helt, type saan, for det plager ikke meg.
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Skal selv bli mor, og vet ikke hvordan mitt syn på det blir etter at jeg selv har født. Men nå syntes jeg ingenting om det... Syntes puppen er forbeholdt innenfor husets fire vegger eller litt for seg selv. Det er ikke slik at mann blottlegger seg til omverdenen ellers, så hvorfor er det liksom greit bare for at man ammer?? Nå snakker jeg om de som tar fram puppen over alt da.. cafeer o.l
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Amming er jo helt naturlig, da det er maten til babyen. Og det skjønner jo alle. Men man trenger likevel ikke å dra fram puppene til stadighet, overalt. Jeg hadde nok sikkert amma på kafé om jeg ikke hadde en annen plass å dra, men det hadde skjedd heeelt diskret..
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Her i sverige finnes det ammerum på kjøpesentere og mange andre offentlige steder! Kanskje den norske stat kunne åpne noen sånne?!?
It's all about me Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Jeg har ammet og kommer til å amme absolutt overalt. Noen som er fellestrekk med barna jeg får er at de elsker puppen og er helt uforutsigbare når de vil ha mat. Så skulle ikke kunne amme der og da hadde jeg ikke kunnet bevege meg ut av døren på flere måneder. Gjør det så diskret som mulig da.
It's all about me Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Har da ammerom i Norge også..ha ha. Men er det på andre siden av senteret setter jeg meg heller ned på en krakk ennå gå med en skrikende baby.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Sant, jeg var imot offentlig amming til jeg selv fikk barn. Jeg hadde ikke kommet meg ut i det hele tatt om jeg ikke skulle ammet offentlig som det saa fint kalles, for gutten min var helt uforutsigbar og flaske bare spyttet han u. Saa etter 6 uker isolasjon kvinnet jeg meg opp til aa amme ute, og fant raskt ut at det gikk fint an aa amme nesten over alt. Men ammerom, det skulle jeg gjerne hatt ja. Ikke kombinert do/ammerom/stellerom saann som det er paa det naermeste kjoepesenteret. Ikke rart at vi alle foretrakk aa sitte paa en benk.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Hva mener du med "Har da ammerom i Norge også..ha ha." trenger ikke være frekk fordi om andre kommer med innspill...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Det må være rom for amming i det offenltige rom, men ammende mødre må også skjønne at det på noen arenaer ikke er like greit. Det er jo de samme arenaene hvor man strort sett ikke har med seg babyer. Fine restauranter, altså ikke caféer, er et sted hvor man ikke ammer offentlig. Det argumentet "spiser DU på do eller?" er noe av det dummeste jeg hører. Nei, jeg spiser ikke på do, jeg spiser heller ikke av pupp. Det er ingenting uhygienisk ved å amme på et toalett, så sant du ikke gnir puppene eller ungen rundt i toalettet da selvfølgelig. At mor ikke synes det er stas å sitte på et toalett er forsåvidt en ting, men babyen har det fint hvis den får puppen den. Så det med ikke å amme på do handler om mors komfort, ikke om babyen. Mors komfort er like viktig for meg som komforten til de øvrige gjestene på restauranten. så hvis 10 gjester er ukomfortable av mors amming, ja da må mor flytte seg. Babyen får jo mat, og de 10 andre kundene er mer penger i kassa for meg enn den ammende moren.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Jeg har ammet der det har passet meg og mitt barn best. Mine barn har ikke fått flaske, og som andre over her sier, jeg kunne ikke gått ut av huset om jeg ikke kunne ammet der det passet mitt barn best. Men jeg har også forståelse for at de som ikke selv har/har hatt barn kan ikke sette seg inn i situasjoner til de som er midt oppi det.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Vel, jeg bruker ikke penger paa steder som ikke kan kundeservice, vaere seg cafe eller fin restaurant. Jeg pleide aa spoerre om de hadde anledning til aa finne et bord hvor jeg kunne amme i fred. Kunne de ikke det brukte jeg ikke penger der, enkelt og greit. Hvorfor skulle jeg som betalende kunde ta til takke med aa amme paa do???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå