Gå til innhold

PERMISJONSPENGER FØR MAN GÅR I PERM????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nav(tlf..) sa de at de hadde lang behandlingstid, så jeg måtte sende inn papirer tidlig. Hun slengte også på at du kan jo ha rett på penger 3 mnd før permisjonen begynner.... Hva mente hun med det??? Hvis utbetalingene starter før permisjonen blir vel de stoppet 3 mnd før permisjon er slutt og da eller?????

Herregud så mye greier....HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mente nok bare at du kan (om du vil) starte svangerskapspermisjonen 3 mnd før terminen.

Men de utbetaler pengene ut fra de datoene du oppgir i søknaden.

Og ja, det lønner seg å være tidlig ute, uansett. For mange NAV-kontorer er trege med å behandle, også viser det seg at det mangler et ark som må ettersendes og det er mye som kan krølle seg til ...

Så selv om du skal ut i perm 3 UKER før termin så er det lurt å være snar med å søke.

Jeg er i uke 27 nå, og har allerede søkt. Samme gjorde jeg sist.

Heller være ferdig med det litt "for tidlig" og slippe å tenke mer på det, enn litt for sen og måtte stresse med slikt rundt termin ;-)

Skrevet

Slik jeg har forstått det så begynner ikke pengene å rulle før du faktisk er i permisjon. Jeg gikk ut i permisjon 15.september, od da får jeg første utbetaling i slutten av denne mnd. (F.o.m 15.sept. - månedsslutt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...