Gå til innhold

Ang. akkupunktur

-Lykkelig-med junispirer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Dette blir sikkert litt langt, så les den som gidder.

Min samboer og jeg har nå forsøkt siden desember 07 uten å lykkes. Vi har vært hos gynekolog for å høre om han undersøke oss, men det nektet han å gjøre før det var gått ett år. Nok om det.

Vi fant ut at javel, da får vi prøve noe annet så lenge, og jeg bestilte time hos en akupunktør til oss. I går hadde vi vår første time, og jeg må si at nå har håpet steget betraktelig. Det første hun gjorde var å se på tungene våre, og ut i fra det hun så klarte hun å si mye om oss begge uten at vi hadde sagt noe.

Hun sa at min samboer hadde mye væske i kroppen, som førte til at alt gikk tregere enn det skulle. Det som satte meg litt ut var da hun sa at personer med denne type tunge og plassering i denne spesielle kinsesiske sirkelen (de benytter fem sirkler for plassering av typer og kroppsdeler, vanskelig å forklare), var personer som grubler mye og som må tenke godt gjennom ting før de gjennomfører noe. De er også veldig nøye. Da hun fikk vite familiens sykdomsbilde, forklarte hun hvordan det hang sammen med hans plager, og plassering i sirkler, og at det ikke var balanse i systemet. Helt sykt hvor rett hun hadde! Hun sa også at hans svømmere sannsynligvis svømmer sakte, da hele systemet hans går tregt.

Når det gjalt meg var jeg helt motsatt av han (vi var yin og yang og utfyller hverandre, motsetninger tiltrekker hverandre). Jeg har mye indre stress og liker at ting skal skje NÅ når jeg har bestemt meg for noe (hmmm, kunne ikke ha mer rett). Dette indre stresset går ut over resten av kroppen, og er årsaken til at jeg har kalde hender og føtter fordi kroppen bruker for mye energi på andre ting. Jeg har alltid veldig vondt første mensdag og blør mye i to dager med koagler (unnskyld detaljer). Grunnen til dette var at kroppen vil bli fort ferdig med ting pga energinivået, og jobbet derfor hardt for å kvitte seg med det. Mens han er fuktig er jeg tørr, og det gir ikke gode forhold i underlivet når svømmerne kommer.

Resepten for oss var at min kjære måtte kutte ned på kald mat og drikke da kroppen hans bruker for mye energi på å varme det opp, og han skulle spise krydret mat da det ville hjelpe kroppen med å jobbe. (Måtte kutte ned på øl også stakkars...). Jeg skulle spise mer basisk mat (div. rotgrønnsaker, brenneslete, løvetannte ol) for å få bedre balanse i syre/base. Jeg skulle unngå sterk mat (merklig egentlig, for jeg har aldri vært glad i strek mat, og det har vært kroppens måte å si fra at jeg skal unngå det).

Vi fikk selvfølgelig også første behandling med nåler, i rygg, mage og på ben (samboer fikk også i ørene). De hun satte i eggstokkene mine kjente jeg jobbet noe helt sykt hele tiden mens de sto inne. Nå er vi veldig spente på hvordan dette vil virke. Hun sa at det normale er 4-5 behandlinger (en i uka). Jeg har ikm i dag, men tviler på at det er noe der (har mistet trua på at vi klarer det på egenhånd, så tror vi må ta de neste behandlingene).

Dette ble fryktelig langt. Ville bare dele mitt første møte med akkupunktur med dere. Gleder meg til å se hvordan dette går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Va spännande.. håll oss uppdaterade!

Vart i landet bor du?

Skrevet

Bor i Larvik. Larvik Akkupunkturklinikk heter det. Hun vi gikk til er tidligere sykepleier. Hun er godkjent av akkupunkturforeningen eller hva det heter.

Skrevet

Dette var et nydelig innlegg Lykkelig :)

Jeg synes det er veldig spennende å høre om andres erfaringer med akupunktur! Jeg skal selv prøve det for første gang 7.oktober, her i Oslo.

Du er heldig som har en samboer som er med på dette med deg! Min samboer vil ikke ta en vitaminpille en gang... Vi har kun prøvd i et halvt år, så han stresser ikke..han synes at jeg stresser for mye..og jeg er forsåvidt litt enig.. Men, man ønsker jo dette så sterkt :) Kanskje jeg bare skal kjøpe denne sinken til han, så må han ta den siden jeg har brukt penger på det... :)

Lykke til videre og jeg håper du kommer med fortsettelse på historien :)

Skrevet

Jeg skal fortelle hvordan dette går:) Har trua!

Vi skal til behandling sammen. Slik jeg tolket henne, må begge gjøre det. HUn mener jo at hans svømmere er trege, og da hjelper det ikke bare å fikse meg.

Skal love deg at han har vært skeptisk til dette. I begynnelsen sa han hele tiden at vi tar ting med ro osv. Men etter som tiden har gått, og flere rundt oss har blitt gravide, samt han har sett min reaksjon de siste mnd når tr har dukket opp, har han sett hvor mye det ikke bare betyr for meg, men også for han. Han har vært skeptisk til undersøkelser, da han er redd det er noe feil med han, men tror han har innsett at noe måtte gjøres. Han sier rett ut at uansett hvor glad han er på andres vegne når de forteller nyheten, føler han det er urettferdig og at han er misunnelig, som jeg også gjør. Det han har trengt er tid. Tid til å se hvor mye han faktisk ønsker dette, og at han er villig til å gjøre det som trengs. Gi din samboer tid, så skal du se at han nok endrer seg. Ville prøvd å fått han med på akupunktur da:)

Må forresten si at han synes ikke det var veldig behagelig med nålene, men han sa at det ikke stopper han:) (Han var forresten ikke veldig begeistert for vitaminer han heller, liker ikke å putte alt mulig i kroppen som han sier)

Lykke til:)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg får gå alene først, og så prøve å få med han etterhvert om det ikke skjer noe :)

Skrevet

Så spennende! Jeg har time til akupunktør/homeopat neste uke! Hadde tenkt til å gå alene, men når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg kankje det var lurt å ta med kjæresten også! Vet ikke helt hvordan han forfolder seg til det, men regner med at han er med :-) Han har ihvertfall ikke noe problem med å levere sædprøve. Synes egentlig det er litt rart at vi jenter/damer må overtale typene til testing og behandling - de vil jo ha barn de også...merkelig!

Skrevet

Jeg har vært hos akupunktør rundt 7 ganger. en gang i uka. 2 ganger den første uka.

Har enda ikke skjedd noe, selv om jeg var kjempe positiv den første måneden. er ikke fullt så positiv denne måneden.

Men hvis det ikke klaffer denne måneden, skal vi til legen på utredning.

Så det blir nok det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...