Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg går på et bachelorprogram i et humanistisk fag på universitetet, og skal ta master etterpå. Jeg vil nesten påstå at yrkesmulighetene mine ikke er særlig store med kun en bachelorgrad, og fordypningen min er også i følge uios sider "primært rettet mot masterprogram." Damen på NAV sa at jeg ikke får videre OS etter fullført bachelor fordi jeg da har en GRAD. Men når graden gir veldig begrensede yrkesmuligheter i seg selv og bare er en del av mitt planlagte studieløp så syns jeg dette er noe urettferdig? Med tanke på at en venninne av meg studerer i 5 år på samme universitet, og da får OS alle årene fordi hun ikke oppnår noen grad før hun er ferdig med disse 5 årene. Jeg vil også være et halvt år inne i masterprogrammet når OS tar slutt, har dette noe å si? Finnes det smutthull, eller rettere sagt ; mulighet for litt individuell vurdering, eventuelt med dokumentasjon fra skolen? Å jobbe mens jeg tar master blir vanskelig, er alene med to små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå